Foto: Continental

Continental med nye VF-dekk

Continental presenterer nye VF-dekk for traktorer og treskere. Dekkene blir vist under årets Agritechnica i november.

Publisert

VF-dekkene (very high flexion) har bedre fleksibilitet i sideveggene for å forlenge levetida. Samtidig er beltet og kjernen i dekket mer optimalisert. Det skal øke retningsstabiliteten når du kjører med lave dekktrykk eller tung last.

Mer eller mindre 40 prosent

Continental sier dette er noe du kan få nytte av hvis du skal kjøre med et tungt redskap bakpå, for eksempel en plog. De nye VF-dekkene tåler samme last som et standarddekk, men du kan redusere dekktrykket med 40 prosent.

Dekkene tåler også 40 prosent mer last etter vei enn et standarddekk med samme dekktrykk. Det tillater deg å komme nærmere optimalt dekktrykk, for eksempel under pløying. Da hadde du kanskje måttet kjøre med høyt dekktrykk fordi et standarddekk ikke hadde tålt vekta av plogen i været eller veikjøring med lavt dekktrykk.

Original form

En såkalt N.flex teknologi gjør at dekket absorberer ujevnheter bedre og er raskt tilbake til original form. Det skal øke komforten på vei og reduserer sjansen for at dekkene blir urunde etter å ha stått noen dager.

De nye dekkene blir tilgjengelig i tre versjoner, VF TractorMaster Hybrid, VF TractorMaster og VF CombineMaster.

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS