MF 5713 SL

Kun AdBlue, kjølevifte som bremser og GPS

Med nyutviklet SCR-katalysator oppfyller Massey Fergusons 5700-serie kravene til Tier4/Steg4 kun ved hjelp av AdBlue. I tillegg byr den på en kjølevifte som bremser i unnabakker og klargjøring for GPS fra fabrikk.

Publisert

Massey Ferguson 5700-serie overtar stafettpinnen fra 5600 og består av fire modeller, 5710, 5711, 5712 og 5713, der de to siste sifrene avslører makseffekten. Sistnevnte er med i kåringen Årets traktor 2016.

Produsenten trekker særlig frem den nye kompakte SCR-katalysatoren som en stor nyhet på modellserien. Motoren trenger kun AdBlue, i kombinasjon med ny turbo og nytt innsprøytningssystem for å oppfylle avgasskravene Tier4/Steg4. Katalysatoren er montert under hytten på høyre side, parallelt med transmisjonen. På grunn av plasseringen, hemmer ingen av rense-komponentene sikten for sjåføren.

5700-serien byr på nye nyttige funksjoner, som eksempelvis Speedsteer, der du dreier halvannen omdreining på rattet for å oppnå fullt styreutslag og en kjølevifte som i følge Massey Ferguson øker motorens bremseeffekt i unnabakker med 18 prosent. Viften aktiveres og roterer med full hastighet i unnabakke og hvis motorturtallet overstiger 1800 o/min samtidig som det ikke tråkkes på gasspedalen.

Modellserien fås fortsatt med transmisjonene Dyna-4 eller Dyna-6, men kan skilte med ny auto-funksjon. Før måtte du definere på hvilket turtall du ville at traktoren skulle gire opp. Nå kan du enten definere turtallet, eller sette transmisjonsstyringen i Auto. Da bestemmer den selv når det passer best å skifte gir basert på belastningen.

5700-serien kan leveres klargjort for GPS og autostyring fra fabrikk. Med det kan MF levere integrert autostyring på traktorer fra 110 hk.

Powered by Labrador CMS