For at kundene skal slippe å ta i rått kjøtt, pakkes det nå inn i plast som gjør det mullig å hive kjøttet i panna uten å komme i berøring med hendene. Foto: colourbox.com

Unge har angst for rått kjøtt

Yngre, engelske forbrukere er livredde for å ta i rått kjøtt. En matvarekjede lanserer derfor ”berøringsfri” emballasje.

Publisert

Matvaregiganten Sainsbury´s tilbyr nå kundene sine kjøtt som er pakket inn i plast og som kan klippes opp og tippes rett i panna eller i gryta uten at du behøver å ta i kjøttet med fingrene, skriver Landbrugsavisen.

Den nye innpakningen kommer som et resultat av en større forbrukerundersøkelse som viser at faren for å komme i kontakt med ubehandla kjøttprodukter framkaller en høy grad av angst blant kunder under 35 år.

Det engelske forbrukerforskningsfirmaet Mintel fant ut at 40 prosent av de unge helst vil slippe å handtere rått kjøtt. For den øvrige befolkninga lå prosenten på rundt 25.

Powered by Labrador CMS