Jo Kjetil Sæther poserer smilende mellom to traktorer.
Jo Kjetil Sæther får ansvaret for servicen i Deutz Fahr Norge.

Servicesjef på plass for Deutz-Fahr

Med base hos Grønn Traktor AS på Frya i Gudbrandsdalen skal Jo Kjetil Sæther lede serviceteamet hos Deutz Fahr Norge. 

Som vi tidligere har skrevert om, legger Moni Worldwide opp til en forhandlerstruktur der en håndfull regionforhandlere skal ha ansvar for hver sine regioner. Under dem blir det distriktsforhandlere og servicepunkter.

Sprer administrasjonen

Også den administrative delen av strukturen vil bli bygget opp etter et tilsvarende desentralisert  prinsipp. Markedssjef Magnus Østby er plassert i Rogaland, og Jo Kjetil Sæther som nå kommer inn som servicessjef, skal ha kontor i Gudbrandsdalen når han tiltrer i mars.

- Ved at servicesjefen er plassert hos en av våre regionforhandlere, får han en daglig og nær tilhørighet til markedet og lokale serviceteknikere, sier Henrik Hansen,  administrerende direktør i Moni Worldwide, i pressemeldingen.

Får fire under seg

Han sier at stillingen er viktig for Deutz-Fahr i Norge, og at Sæther, som blant annet har vært selger hos Akershus Traktor, har kompetansen de trenger.

- Jo Kjetil har en god og allsidig bransjeerfaring både innen service, salg og presisjonslandbruk som vil komme våre forhandlere og kunder til stor nytte, sier  Hansen.

Sæther får en overordnet rolle  i organisasjonen. Han skal fungere som bindeledd mellom regionforhandlerne, det skandinaviske serviceteamet og fabrikken. Han blir imidlertid ikke alene med det tekniske ansvaret. Hver av de fire regionforhandlere skal ha en teknisk ansvarlig som skal ha samme grunnkompetanse som servicesjefen. 

Powered by Labrador CMS