Paxster UTV med lasteplanet fullt av høy mens ei dame står ved siden av og fôrer en hest.
Norske Paxster lager elektriske nyttekjøretøy både for bonde og postbud.

Denne UTV-en er laget av en postbil

Norske Paxster er mest kjent for å stå bak de små, røde elektriske postbilene som minner mest om bilen til Postmann Pat, men nå satser de på UTV og har en ny modell, eCompact Air, klar.

Publisert

Paxster gjorde suksess med de små postbilene, og i fjor lanserte de Utility-serien, en en elektrisk UTV (Utility Terrain Vehicle). Den kommer både som nye og som gjenbrukte modeller med en rekkevidde på opptil 110 km og solide garantier. 

Fra postbil til UTV

De gjenbrukte modellene er basert på de røde postbilene. Paxster kjøper nemlig tilbake postbilene etter flere år på veien, stripper dem helt ned, og bygger dem opp igjen som noe som kan minne om en UTV eller ATV. Denne har en gjenbruksgrad på hele 95 prosent.

– Dette er norsk, grønn industri som baner vei og setter sirkulærøkonomi ut i praksis.

eCompact Air - ny modell i serien

Paxster Utility porteføljen består av eCompact, med en nyttelast på opptil 240 kg og rekkevidde på inntil 110 km, mens eStretch er en forlenget versjon med nyttelast på opptil 400 kg, rekkevidde på 80 km og et lasteplan som er nesten dobbelt så stort. 

Nå kommer også eCompact Air, en elektrisk UTV (Utility Terrain Vehicle). Denne har de samme egenskapene som eCompact, men har fått et råere design. 

Serien har multifeste både foran og bak, så her kan du koble på redskaper som brøyteskjør, tilhenger og harv. UTV-ene har innebygget strømforsyning til verktøy og utstyr. Serien er godkjent for å kjøre på vei og har en makshastighet på 60 km/t.

Oppdatert: Paxster vinner Sølvakset på Agroteknikk 2024.

 

Powered by Labrador CMS