Norsvin-profil

Norsvin med ny profil

Norsvin tar i bruk ny visuell profil med nytt logoelement og ny profilfarge. Den dominerende fargen er magenta eller mørk rosa. Tanken er at logoen skal gi assosiasjoner til genetikk/DNA og reproduksjon, men kan også symbolisere fusjon.

Publisert

Med den nye grafiske profilen er det mulig å bruke løse logoelementer.

Fargen Magenta er valgt fordi det er en farge som er lett gjenkjennelig og som gir et sterkt uttrykk. De andre profilfargene er svart, grått og hvitt.

Profilen samsvarer med hvordan Norsvin profileres internasjonalt, gjennom selskapet Topigs Norsvin, og gir en mer felles visuell identitet mellom selskapene.Logoen representerer Norsvins kjernevirksomheter: svineavl og reproduksjon på gris, og vi håper den nye profilen blir tatt godt imot blant våre eiere og samarbeidspartnere, skriver Norsvin på sine hjemmesider.

Den visuelle profilen er utarbeidet av Scootr Kommunikasjon på Hamar. Den var opprinnelig tenkt som ny profil for Topigs Norsvin våren 2014, men er nå tilpasset til bruk også for Norsvin SA.

Powered by Labrador CMS