TKS Kuhn Geir Kyllingstad
TKS Kuhn Geir Kyllingstad

Gleder seg til Eurotier

Tidligere har TKS brukt Eurotier til å jakte på samarbeidspartnere. Med Kuhn på laget er den delen av jakten over. Nå stilles siktet inn på tyske, franske og nederlandske bønder.

Publisert

Markedssjef Geir Kyllingstad i TKS, sjekker at at de Kuhn-merkede fôringsmodulene blir forsvarlig lastet.

I går sendte markedssjef i TKS, Geir Kyllingstad, en fullastet semitrailer med utstyr til Hannover og Eurotier. Verdens største messe for i-mek åpner dørene 11. november, og er en viktig møteplass for både produsenter og bønder.

TKS deltok på Eurotier for første gang i 2006, og fram til nå har det viktigste vært å vise seg fram for potensielle samarbeidspartene. Den jakten er kronet med hell to ganger, først BvL, og så Kuhn.

- I år det første gang kundene er målgruppa. Vi vil vise utstyret vårt to plasser, innendørs sammen med Kuhn, og i en egen hall for automatiske fôringssystem, iverer Kyllingstad.

Han forteller videre at selv om de er forholdsvis små, så har TKS blitt lagt merke til og fått en posisjon i Europa innen automatiske fôringssystem.

Kyllingstad ser på avtalen med Kuhn som en unik sjanse og mulighet til økt eksport. Avtalen med Kuhn gjelder i første omgang et år, som TKS skal bruke til å bevise at anleggene fungerer samtidig som Kuhn må se markedspotensialet. Går det slik TKS håper og tror, kan avtalen med Kuhn bety en flerdobling av produksjonen ved fabrikken på Kvernaland.

Enn så lenge er det ikke gjort endringer på produktene utover at de har fått Kuhn-logo og Kuhns gråfarge. Men Kyllinstad avslører at det er helt greit om de også blir oransje.

Om utstyret er TKS-røde eller Kuhn-oransje er ikke så nøye, sier Kyllingstad med en smil.