Designpris til Stihl
Stihl tildeles Merket for god design for sin nye ryddeesagsele.
Nytt produkt i X-fit-serien.
Stihl er sammen med Profil Design tildelt Merket for ryddesagselen ”X-FIT”.
Den nye selen er tiltenkt profesjonelle brukere og skal gi bedre ryggstøtte, opplyser produsenten.
Stihl utviklet den første kjedesagen i 1926, og er i dag en ledende aktør innen sager og verneutstyr.
– Tanken er hele veien å tilby utstyr som gjør sagene våre enda bedre å bruke og samtidig styrker merkevaren vår, sier markedssjef Pål Virik Nilsen.
”X-FIT” har en justerbar sele som passer til både kvinner og menn i de fleste størrelser. Utformingen er asymmetrisk og dermed mer komfortabel enn andre seler på markedet, lyder reklamen.
I tillegg kommer et mylder av tilleggsfunksjoner: Den har en selvutløser slik at sagen raskt kan kobles av i farlige situasjoner. Selen er synlig i mørket, har nødfløyte, verktøyrom samt et integrert drikkesystem.
– Mange bruker gjerne ryddesagen fulle arbeidsdager i strekk. Da glemmer de ofte å få i seg nok væske, sier Nilsen.
Merket for god design tildeles av Norsk designråd.
"