AGROTEKNIKK: Landsomfattende lokal dugnad
Agroteknikk ønsker å være en landsdekkende landbruksutstilling. Derfor reiser nå utstillingskomiteen land og strand rundt og av holder "vekkelsesmøter" for å mobilisere den lokale landbruksmaskinbransjen til å sende flest mulig sambygdinger til Lillestrøm 19.-22. november.
Utstillingskomiteen for Agroteknikk 2009: Oddvar Tjernshaugen (t.v.), Olav Løberg, Bjørn Glomsrud (leder), Truls Aasterud, Tor Anders Høgaas og Jarle Kleppan.
I løpet av uke 36 og 37 blir det avholdt 31 informasjonsmøter for 277 forhandlere og avdelinger fra Målselv i nord til Lyngdal i sør. I dag, 1. september, besøkes Tynset i Nord-Østerdal, Bodø og Sotra i Nordland. Turneen avsluttes på Hamar og på Flisa i Hedmark, samt Lena i Oppland 10. november.
Lokalt engasjement
Uten en formidabel dugnadsinnsats ville Agroteknikk ikke vært mulig å arrangere. Ett av kriteriene for at ustillinga skal bli en suksess, er lokal forankring og lokal markedsføring. Dette har utstillingskomiteen tatt konsekvensen av gjennom sin landsomfattende sjarmoffensiv overfor den lokale maskinbransjen.
Hvordan starte en folkevandring?
- Informasjonsmøtene starter som regel med å definere hva Agroteknikk er. Så stilles spørsmålet "Hva betyr Agroteknikk i ditt miljø?". Og til slutt munner det hele ut tusenkronersspørsmålet: "Hvordan skal vi få folk i distriktet her til å reise på messa i november?", forteller leder av utstillingskomiteen, Bjørn Glomsrud.
Felles reiseopplegg
I løpet av møtet opprettes det en lokal Agroteknikk-komité. Denne koordinerer den lokale markedsføringa, og er også ansvarlig for utarbeiding av et lokalt reiseopplegg.
Sjekk kjøreplanen for hvornår Agroteknikk-cirkuset er i nærheten av hjembygda di
Agroteknikk arrangeres av TLIF (Traktor- og Landbruksmaskin Importørenes Forening) og RL (Redskapsfabrikantenes Landslag) i samarbeid med Tun media og Bedre Gardsdrift.
"