Fendt 200-serie med Vario
Så har Fendt trinnløs tramsmisjon på hele modellprogrammet. På Sima viste de den nye smalsportraktoren, Fendt 200 vario
Mens den gamle 200-serien hadde en firesylindret luftkjølt motor fra Deutz, drives den nye av en tersylindret vannavkjølt motor fra Agco Sisu Power. Motoreffekten strekker seg fra 70 til 100 hk. Årsaken til at Fendt har valgt en tre sylindret motor, er at 200 vario trenger mer kjøling, og at kjølesystemet trenger stor plass.
Dieseltanken over motoren
Panseret på 200-vario ser er tanke klumpete ut. Det skyldes at ingeniørene har plassert dieseltanken over motoren.
Nyutviklet transmisjon Den trinnløse transmisjonen, ML70, er utviklet spesielt for 200 Vario. Den har kun et trinn, som gir en hastighet fra 20 meter/t til 40 km/t. Topphastigheten nås ved 1750 o/min. Akselerasjonen fra 0 til 40 km/t går
på sju sekunder.
TMSI likhet med de større søsknene, har også VArio 200 TMS, tractor management system. Kjørehastigheten bestemmes med gasspedalen, og motorturtall og transmisjon justeres automatisk slik at traktoren hele tiden kjøres mest mulig effektivt. Flatt gulv Fendt 200 Vario er den første smalsportraktoren med flatt gulv. Dette har vært mulig fordi deler av Variotransmisjonen er plassert i bakakselhuset.