Puma på hjul
Case IH brukte SIMA som arena for sin Europalansering av den nye PUMA-serien. Modellrekka består av Puma 165, 180, 195 og 210.
Med effekter på 167, 182, 197 og 213 hestekrefter, plasserer Puma seg pent imellom Maxxums største modell med 141 hk, og Magnums minste modell med 224 hk.
Ekstra effekt for tunge takVed utviklingen av Puma har Case IH fokusert på driftsøkonomi og effektivitet. Under panseret sitter det en ny motor med 6,7 liter sylindervolum, fire ventiler per sylinder, common rail og såkalt power management. Det betyr at alle modellene har ekstra effekt til rådighet for tunge tak. Alle motorene har turbo og intercooler, og de er godkjente for inntil 20% biodiesel.
NødstoppFor å redusere faren for motorhavari, har motorene fått en automatisk nødstoppsfunksjon. Denne aktiveres dersom kjølevannstemperaturen blir for høg, eller oljetrykket blir for lavt. Girkassa er en såkalt full powershift med 18x6 eller 19x6 gir. Med 19 gir, vil traktoren oppnå topphastigheten på 40 km/t ved 1650 o/min. Girkasse med krypegir er også tilgjengelig. Da får den 10 ekstra gir i hastighetsområdet fra 225 meter/time til 1,6 km/t ved 2000 o/min.
Forbedret førermiljøDen nye hytta, kalt "Sorround Vision" har et samlet glassareal på 5,78 kvadratmeter. Støynivået er 69 dBA. Hytta leveres dessuten med glasstak for å gi bedre sikt ved frontlasterarbeid. Som ekstrautstyr leveres hyttefjæring, klimaanlegg og elektrisk justerbare speil.
Made in UK and AustriaMens amerikanske kunder får sine Pumaer fra CNHs fabrikk i Basildon i England, vil europeiske kunder få traktorene fra St. Valentine i Østerrike. En av forskjellene mellom de amerikanske om europeiske modellene, er at europeerne får nyte godt av Case IHs multicontroller.
Ifølge Case IH, vil de europeiske pumaene være leveringsklare i andre halvdel av 2007.