case ih puma 210 07

Villdyret har våknet

Endelig har Pumaen sneket seg inn over Norges grenser. Når den først kommer, er det både som stor og liten pus: To serier fra 125 til 210 hester.

Publisert

Vi har kjent til Pumaens eksistens i et års tid. Av en eller annen grunn har A-K holdt den store katten i karantene, men det er ingen grunn til å tro at Pumaen er bærer av skumle sykdommer. Her ser det ut til at alle vitale funksjoner er helt i orden. Nå slippes den ut av buret, og i mellomtida har den også fått småsøsken.Den offisielle Norgeslanseringa finner sted under Agrovisjon i Stavanger neste helg.Spesiell kattPuma består av modeller fra 165 til 210 nominelle hester. Ved kraftuttaksarbeid eller i transport er ytelsen 212 til 239 hester.Til forskjell fra sine blå halvsøsken, og de fleste andre traktorer i Norge, blir Pumaen kun levert med full powershift. Det vil si 19 gir framover, der samtlige gires uten momentavbrudd. Bakover har du seks gir å velge mellom.Kjent hytte gjort annerledesDu ser med en gang at Puma kjører med CNHs firestolpede hytte, som først kom på New Holland TSA og som senere er tilpasset den blå T 7000.Inni hytta er det imidlertid noen forskjeller du fort legger merke til. For eksempel er alle instrumentene samlet i høyre A-stolpe.I armlenet sitter Case IHs multicontroller, altså handtaket med knapper for giring, trepunkt, hydraulikkuttak, vendeteigsautomatikk og mer til. Samtlige hydraulikkuttak betjenes elektronisk fra armlenet.Fra midt i EuropaPuma er å få med fjærende framaksling og fjærende hytte. Den produseres i Østerrike.Puma fra 165 til 210 hk er leveringsklar nå.Lille-Puma

På Elmia ble en liten Puma-serie vist til publikum for første gang. Puma er et navn som kun skal brukes på sekssylindrede modeller.Her er det snakk om tre modeller på 125, 140 og 155 hk. Disse erstatter sekssylindret MXU, samt MXM opp til 155 hk. Denne serien er leveringsklar utpå nyåret.De fleste funksjonene er som på store-Puma. Det inkluderer at du kun har valget mellom powershift og powerhift når du velger girkasse. Da er det grunn til å tro at 19/6-utgaven, som kjører i 40 km/h på redusert motorturtall, blir valgt.

Powered by Labrador CMS