McCormick vil ha realistiske listepriser
Dagens annonserte traktorpriser har ingenting med virkeligheten å gjøre, mener McCormick. De inneholder mye luft, slik at kunden tror han er flink til å prute.
Traktorbransjen bør tenke gjennom sin prissetting på nytt, og bruke rabatter mer intelligent enn noe man gir ut i øst og vest på samme vis som kulepenner og luer, mener McCormicks sjef for traktorsalg, Jeremy Lamb. Han mener enkelte priser er blåst opp så mye som 30 prosent, for å ha mye å gå på i kontraktsforhandlingene.– Storparten av prisene i bransjen har ingenting med fakturerte summer å gjøre. De er som de er bare fordi kunder og bransje synes det er gøy at selgeren kan gi digre rabatter, mener Lamb. Han uttaler dette til Profi International, som kommer ut i Storbritannia.Der vil McCormick gradvis justere sine prislister de neste to årene. Målet er å komme mye nærmere den reelle prisen. Forhandlernes marginer skal forbli de samme. Prisen på traktoren skal ikke settes ned, det er kun snakk om å fjerne luft i systemet.