jd 6320 5720 panser forhandler 05

Ny markedssjef på John Deere

Felleskjøpet Agri har ansatt Tor-Martin Garsjø som ny markedssjef på John Deere.

Publisert

Tor-Martin Garsjø er 41 år og bor på en gard i Akershus-bygda Nes. Han forlater en jobb som ansvarlig for salg og markedsføring i kabelselskapet Nexans Norway AS, når han nå kommer til den utfordrende stillingen som markedssjef på John Deere i Felleskjøpet Agri.Garsjø begynner over nyttår.Dette er ikke den eneste markedssjefen på John Deere som blir ansatt nå for tida, etter at de tre felleskjøpene har brutt sitt mangeårige samarbeid på maskinsida. Garsjø får derfor, til forskjell fra forgjengeren, begrenset sitt ansvar til FK Agris område, altså det som tidligere var dekket av fellekjøpene Øst, Vest og Trondheim. " Stillingen ble ledig etter at det Bedre Gardsdrift har omtalt som landets største John Deere-misjonær gjennom 16 år, Jørgen Jeksrud, sa opp i frustrasjon. Han følte at FK Agri ikke utnyttet mulighetene en merkevare som John Deere har, og han var oppgitt over måten det ble satset på. Dette kunne du lese om i BG 7/07.Stillingen som markedssjef består temmelig forenklet i å få folk til å være klar over John Deeres eksistens, samt å bistå selgerne i å få ut flere traktorer. Jon Erik Borgen fortsetter i sin produktrettede stilling.

John Deere er nok det sterkeste varemerket innen landbruket, og har de siste årene vært det mest solgte i Norge. Også i år vil John Deere selge over 1000 traktorer, som tilsvarer en firedel av kaka.

"

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS