Du er her

Slik markedsføres NRF i utlandet

NRF er igjen den med solgte røde rasen internasjonalt og gjennom nytt merke og ny drakt (bildet) skal denne stillingen som verdensledende befestes.
Av Bo Hansen
Publisert 11.04.2016 11:21

Den nye profilen er også ment til «innvortes» bruk ved at den skaper enda mer stolthet blant eierne – de norsk mjølke- og storfekjøtt-produsentene.

Mestselgende i verden

– Vi har erfart at NRF-rasen har vokst i popularitet år for år, men spesielt i løpet av de siste tre årene. Dette viser at langsiktig arbeid gir resultater, og i 2015 ble NRF igjen den mest solgte røde rasen internasjonalt, sier Geno-direktør Sverre Bjørnstad.

30 ulike markeder

USA, Storbritannia, Nederland, Italia og Polen var de fem største markedene for eksport av NRF-sæd i 2015. Totalt eksporterte Geno til 30 ulike markeder siste året.

 

 

 

 

Nøkkelord