Du er her

Ny sjef hos A-K Kløfta vil styrke ettermarkedet

Eivind Brænden, ny daglig leder hos A-K Kløfta, mener de må bedre seg på ettermarkedet.
Av Sesselja Bigseth
Publisert 20.12.2016 12:08

Brænden begynte hos A-K Kløfta 1. desember, men tok først over som daglig leder i går, etter at Martin Nyhus hadde sin siste arbeidsdag der på fredag. Brænden kommer fra bilbransjen, og han mener at denne og traktor- og maskinbransjen har mye til felles hva gjelder utfordringer.

- Bilbransjen har gått foran og tatt grep fordi de måtte ta grep. Traktorbransjen henger etter. Det er nødvendig å ha en topp trimma organisasjon som møter utfordringene vi vil få framover, sier Brænden.

Han mener at A-K Kløfta spesielt har en vei å gå på ettermarkedet. Mens de har vært gode på salg, mener han å se at de nesten har glemt kundene etter at salget er gjennomført. Nå vil han knytte kundene og A-K tettere sammen.

- Der er det et kjempepotensial, det ser jeg allerede nå. Det er et røft marked, og da må vi ha gode systemer på plass for å holde på kundene. Vi har  allerede kompetansen her, det handler bare om å gå den siste meteren, sier Brænden.