Du er her

Grimme Skandinavien og Eikmaskin AS blir partnere

Ryktene har gått lenge, men nå er det offisielt: Grimme Skandinavien og Eikmaskin AS har inngått en samarbeidsavtale.
Av Håkon Bjerke
Publisert 06.04.2017 14:33

Avtalen er effektuert fra den 1. januar 2017. De Eiksentrene som har hatt rolle som Grimmespesialister i Norge vil styrke sin innsats og kundesupport til den enkelte potetdyrker både innen reservedeler og teknisk bistand. Dette sier Eikmaskin i en pressemelding.

– Salget av nye Grimme maskiner vil fortsatt skje med Eikmaskin AS i Oslo som importør med salg via dedikerte selgere hos Eiksenteret, uttaler Eikmaskins produktsjef for høstemaskiner, Ole Jørgen Baarlid.

– Det er viktig for oss å lytte til signaler fra både kundene og kjeden. Den nye avtalen vil gi oss tilgang til et større lager av relevante deler i Danmark. Deleforsyning og serviceoppfølging vil i hovedsak gå direkte fra Grimme Skandinavien til de respektive Eiksenterne, noe som helt klart vil gi en høyere leveringsgrad og mer fornøyde kunder gjennom maksimal service, sier han.

Fokus på delelager

Reservedelslagrene vil optimaliseres og utvides hos de utvalgte Eiksenterne i tett samarbeid med det spesialiserte Grimme personalet som finnes på sentrallageret hos Grimme Skandinavien i Danmark.

– Herfra vil vi raskt og enkelt kunne levere de riktige reservedelene ved akutte tilfeller, sier Heine Hylleberg, salgsansvarlig i Grimme Skandinavien.

Samtidig vil både service- og delepersonale få opplæring i Danmark og Tyskland for å bygge kompetanse på alle de tekniske systemene som er tilgjengelig innen potetdyrking i Norge.

Bistand fra Danmark og Tyskland

Den primære oppgaven hos Grimme Skandinavien blir rådgivning omkring reparasjon av potetmaskiner i tett samarbeid med serviceteknikere fra det lokale Eiksenteret. Som et ledd i avtalen har Grimme Skandinavien også ansatt Øystein B Aas-Hveem som ny servicetekniker og kunderådgiver. Han er utdannet agronom fra Tomb Jordbruksskole og har blant annet jobbet for Eiksenteret Sarpsborg tidligere.

– Jeg gleder meg til å ta fatt på nye oppgaver sammen med et dedikert team fra Grimme. Det blir spesielt morsomt å få muligheten til å fokusere på Grimme, som jeg har hatt en spesiell interesse for siden jeg startet hos Eiksenteret i 1998, sier Aas-Hveem.

Sammen med kollegaer fra Norden og Tyskland skal han utvikle service og rådgivning på Grimme produktene.

Proffe kunder krever proff service

Grimme-personalet opplever at kundene blir stadig mer profesjonelle og maskinene mer avanserte. Da må de være klare til å bistå slik at eventuell nedetid blir minst mulig, uansett hvor i landet kunden holder til.

– Vi er stolte av å kunne ønske Øystein velkommen til Team Grimme Skandinavien, og ser frem til et langvarig samarbeid og vi håper at alle norske kunder tar godt imot dette nye konseptet, sier Ole Jørgen Baarlid og Heine Hylleberg samstemt.