Gå til innhold

Treg NH TS115A


gmail_1

Anbefalte innlegg

  • 5 år senere...

Hei,

Jeg er slett ingen ekspert.

Jeg tror ts115a har mekanisk dieselpumpe, ingen common rail osv. Motoren forøvrig er vel veldig lik eller helt lik den som sitter i ts125a og ts135a. Vekt, dimmensjoner og hydraulikk tilsier også at det ikke er noen store forskjeller i transmisjon, bakaksel osv (ta det med ei klype salt). Jeg hadde hørt med lokal AK om de har erfaring med å justere opp denne. Det overrasker meg hvis det ikke har blitt gjort endel ganger før. Potensialet i en såpass stor 6-sylindret motor bør hvertfall være mye, mye mer enn 115 hk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg spurte mekanikaren på lokal Ak og han visste ikkje heilt. Det kom ikkje noko meir ut av det, iallfall.

 

Det er visst ikkje elektronisk innsprøytning her. Elles skal det ikkje vere mykje som skiller denne frå dei større. 115 har to ventilar per sylinder. Dei større har fire, iallfall 135. 

 

Men eg veit ikkje kvar og korleis eg skrur opp denne motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Helt mekanisk pumpe. Vi lånte en som var skrudd opp til 160 hk. Den var sprek. Tar mekanikeren 15 min å justere pumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

På Tl-A, boschpumpe, er det en liten skrue i framkant av pumpa (vanligvis plumbert). Trenger ei lita skralle for å komme til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...