Gå til innhold

Tips/anbefaling til 100hk traktor til under 300tusen kr


Ka_os

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer kjøp av ny traktor. Har en Valtra A65 fra før og lurer på å bytte den ut med en litt kraftigere traktor, synes den er litt svak spesielt å kjøre på vei i oppoverbakker. Ser etter en traktor med rundt 100hk, nyere enn 2000modell, med frontlaster og en pris under 300k. Liten og lettest mulig traktor(helst under 4tonn), for skal brukes på ett småbruk med mye trange plasser og ofte bløte jorder.. skal brukes til det meste: i skogen, på jorde under slåtten, brøyting om vinteren og en del kjøring på vei med henger, så over 40km/t er ett pluss. Hoved merke av størst interesse er Massey Ferguson, men også New Holland, John Deere og Valtra er av interesse. Noen modeller fra disse å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en N101 selv som har passert 6500 timer (hvorav ca 1000t hos meg) som i allefall jeg er veldig godt fornøyd med. Synes den er smidig og lettkjørt, kjente løsninger når du har Valtra fra før av. Min har blitt såpass brukt nå at den har kommet til det stadiet der ting begynner å bli byttet ut (turbohavari, sprekk i manifold, strammet opp framaksling) men ellers har det vært lite tull. Ikke noen egnet skogstraktor (men hvilke er det av nyere modeller i dag?) men har kjørt den en del på diverse lett skogsarbeid og den fungerer helt greit om en tar litt hensyn. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å bli en modell fra mf neste traktor. Synes New Holland og Massey Ferguson har flere 95-100hk traktorer som ser mindre og lettere ut enn for eksempel John Deere og Valtra. Størrelse og vekt har en del og si for meg, for å unngå å ødelegge grøfter, få masse spor på jordet og være lett å håndtere på smale plasser på gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...