Gå til innhold

Tips til utstyr til MF135 (nybegynner)


Ronald Stone

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp fått et lite småbruk og er på utkikk etter en MF135. Jeg skal måke litt snø på gårdsplassen, og tenker å dyrke poteter og grønnsaker til eget bruk. Vurderer også et lite felt med havre for å være selvforsynt med korn til en liten flokk med gjess (5-10 stk). Hva slags utstyr (type og merke) bør jeg ha til MF135 i forhold til mitt bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke modell, men denne fra Underhaug til poteter

https://www.finn.no/b2b/agriculturetools/ad.html?finnkode=128104023

Nå virka denne litt ribba da. Det hører til potetkasse og hyppeskjær til disse. Fin størrelse til 135, men man må jo være 3 for å få potetene i bakken.

Og snøfres av denne typen er greit til traktoren

https://www.finn.no/b2b/agriculturetools/ad.html?finnkode=131165220

Har sjøl en litt større fres til min, noe finske greier, men den er helt i grenseland. Traktoren blir litt lett i fronten med noe større enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MF 135 er uovertruffen i si klasse, men du er vel obs på at dei oftast er noko overprisa og har sine klare begrensningar med tanke på trekkraft og makt? Berre slik at du ikkje står der og lurer på om du ikkje burde hatt ti hk til eller kanskje mest truleg 4wd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt en mf135 (mod 67) til 17 000kr, som har orginal lakk (solbleket og noe rust), og som trenger litt service (jeg får hjelp av en traktorkyndig). Håper den klarer jobben, men om den blir for liten går jeg ikke på et stort økonomisk tap:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert bra :-) Elles må eg nok seie at det var litt upresist av meg å kalle 135 for overprisa. Det er vel heller det at dei held seg godt i pris (gode traktorar, så det er ikkje så rart) men det er av og til at ein kunne fått vesentleg større, nyare og betre utstyrte traktorar for same prisen, evt ein god Ford 3000 eller noko slikt til halve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...