Gå til innhold

problemer Zetor 9540


Zetor 9540

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en gammel Zetor 9540 som må renoveres. Dem alvorligeste feilene er at jeg ikke har drivkraft på høyre framhjul. Når jeg låser hjulet og tørner hjulet rundt, går ikke drivaksel og motsatt hjul rundt. Fant også små deler i girkassen når jeg tappet olja fra den. 1 stk nålelager rulle. 2mm i diameter og 1 cm lang. 1 stk knappehode, diameter 1cm. 1 stk tapp avrundet i ene enden.diameter 5mm og 1 cm lang.

Tenker drivakselen går inn i diff foran. Her kan det være spleins som har røket.Når jeg tørner så går hjulkryssene rundt, så feilen er nok fra krysset inntil diff.

Girkassen håper jeg på sjalte deler, da den var vanskelig å gire med.

Hva tenker folket? Er det noen innpå her som har erfaring med disse traktorene?

Traktoren er bare gått 3600 timer, men har mest sannsynlig hatt et tøft liv i en periode med brøyting.

Selgerene som solgte traktoren nekter å ta den tilbake er gi prisreduksjon. kjeltringer...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei

Det arbeider en kar hos HcPetersen i Drammen som heter Bøvolden, han har god kjennskap til disse. Du burde prøve å ringe ham.

Ellers, i gruppa "Vi som liker og kjører Zetor" på facebook finnes det også mye kompetanse. Jeg har en 8540 som begynte å hoppe ut av revers.

Det var noen små sliteklosser som var skrudd fast på skiftegaffelen som var slitt, kosta bare en bagatell å kjøpe nye, men en del skruing for å bytte dem.

Noen tips kan jeg kanskje gi deg, så du kan ringe meg om du ønsker. :-)

Mvh JensB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...