Gå til innhold

Massey Ferguson 690 Turbo


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en Massey Ferguson 690 Turbo som har mistet betydelig mye krefter! Har en fast bakke jeg skal kjøre opp når motoren er varm. Før så kjørte eg opp bakken på 2500rpm, men nå er turtalle nede i ca 1500rpm for å komme opp... Og med fullastet tilhenger så går det dårlig... Har sjekket turboen for slark i turbinen, men den er helt fin. Men ser at den lekker olje fra toppdeksel-lokket og bunnkaret. Kan dette ha noen betydning for effekttapet? Den har svettet slik helt siden den ble kjøpt av meg, og har alikevel klart å kjøre opp bakker på max turtall. Har en mistanke om kanskje toppakningen kan være gåen men har ikke måtte fylle på kjølevæske ennå. Temperaturmåleren er alltid stabil så tviler på det. Hva kan være galt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tett dieselfilter, dårlig fødepumpe, stoppknapp som ikkje går heilt inn, vatn i diesel, tett utløp frå tank, tett luftfilter.... Det kan vere mykje som vere feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge der er nok olje på traktoren så vil ikkje det ha innvirkning på trekkraft. Litt usikker på kor tanken står på 690 men på dei eldre traktorane står der ei kran på uttaket i bunn av dieseltank. Den kan gå seg tett evt om den kan ha skrudd seg delvis igjen?? Noken av desse traktorane har og en sil i dieseltilførsel ståande i en av banjoskruane - mest trulig i tilførselrør inn på dieselpumpe som kan vere tett . . Rimelig sikker på at det er problem med dieseltilførsel som gjer at traktor drar dårligare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne.Skadberg

Skal sjekke stoppknappen imårå, å har prøvt å kjøre uten luftfilter men ingen forskjell.. Får vel bare prøva meg fram.. Men du trur ikkje at pga lekkasjen frå topplokk-dekselet kan ha innvirkning? Den bruker og mer diesel enn normalt.. Og dieselfilteret er helt nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...