Gå til innhold

Lamborghini!


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det nokon som har erfaring med dei seinare årganger av Lamborghini traktorer? Traktorene ser ok ut og har ein grei pris syns eg. Men så var det dette med kvalitet, servicer, forhandlernett osv. Det må vel vere nokre debattanter her som har erfaring fra lamborghini og kan sei sin meining om desse italienerne.

Vore spennande og prøvd noko slikt, og ein gang gå utanom desse vanlige merka som MF, JD, NH osv.

 

Er ute etter taktor i 90-100 hk klassen, gjerne 3-4 år gammal. Pris maks ca 350000, men dess billigare dess bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shansen_1

Hei

 

Er det nokon som har erfaring med dei seinare årganger av Lamborghini traktorer? Traktorene ser ok ut og har ein grei pris syns eg. Men så var det dette med kvalitet, servicer, forhandlernett osv. Det må vel vere nokre debattanter her som har erfaring fra lamborghini og kan sei sin meining om desse italienerne.

Vore spennande og prøvd noko slikt, og ein gang gå utanom desse vanlige merka som MF, JD, NH osv.

 

Er ute etter taktor i 90-100 hk klassen, gjerne 3-4 år gammal. Pris maks ca 350000, men dess billigare dess bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med lamb, men har hatt Same i 27 år. Men de er jo like. Det har vert meget holdbare traktorer og tåler mye og er meget billige i drift, (vi har 80 og 100.6). Har også et av de beste clutchfrie vendegira på markedet. SLH og Deutz hadde helt sikkert solgt mye mere her i landet hviss forhandler nettet hadde vert like bra utbygd som FK og AK og ikke småverksted som har bensinstasjon som hovednæring. Hvor bor du ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange av de nyere lamboene( nå er det vel bare r2 og r3 som er unntaket) er jo identike med Deutz-Fahr i alt annet enn lakk, så kvaliteten skulle vel være grei?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjarne2_1
Ja, produktene fra Same Deutz Fahr konsernet kan trygt anbefales, de ligger meget lamgt fremme både på kvalitet, teknikk, design, betjening og kjørbarhet. Deutz motorene de er utstyrt med er de beste på markedet, legg merke til at Fendt kjører med Deutz motorer og ikke motorer fra sitt eget konsern. Det sier det meste, både om driftssikkerhet, livslengde og forbruk. Taktorene fra SDF konsernet er på fremmarsj i alle marked de opererer i.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som det er noe forskjell på de fire merka lenger. Bare fargen. De største er vel Deutz og de minste er nok Same og så er der en ny modell på ca 100 hk med Deutz motor og Same girkasse og hytte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt Lambohghini 1060 de siste 4 år. Jeg er svert godt fornøyd med traktoren rent bruksmessig. Suveren vektfordeling, kjører med Ålø 970 laster og har registrert at traktoren tåler mye før den tipper opp. Med vario rundballepresse og 2200 rpm ligger diselforbruket på 8 l.timen. på veikjøring med fult pådrag er forbruket høyere. Så til det som ikke er fult så bra. Hytta er grei og oversiktlig men med for mye støy. Min traktor mekanisk regulering av disel pumpe med virer som ikke holder. (Italia spesial)

Hydraulikkpumpen har ikke stor nokk kap. med frontlaster. Kjøring med håndbrekk 40.000 kr

Traktoren har også klo kobling på 4wd og sperre. Ved max. uheldige kombinasjoner med rundball i frontlaster og sperre inn røk fremakslingen, kostnad 50- 100.000 kr.

 

Skal du satse på dette merket kjøp så ny og stor traktor at du får Deutz hytte og transmisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjarne2_1
Alle de nye, større Deutz, Same, Lamborghini og Hürlimann- traktorene blir nå produsert på Deutz-fabrikken i Sør-Tyskland. Disse blir utelukkende levert med Deutz-motorer og transmisjon fra tyske ZF. Det er den mest anerkjente drivlinja som er å oppdrive på markedet i dag både når det gjelder forbruk og holdbarhet, så disse produktene kan trygt anbefales. I tillegg er disse traktorene utstyrt med den mest oversiktlige og romslige hytta som er på markedet pr. i dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fendt har vel aldrig hatt egen motor, men har dei siste åra brukt deutz. Men nå er det jo agco som eig fendt, så det er vel godt mulig det havne Sisu motor i nåken Fendt modellar.Det som er litt merkeligt er at Fendt går for å være den mest drivstof gjerrige traktoren, både nå og før vario kom. Deutz burde jo vera like god på det området, når det er dei som produsere motoren?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjarne2_1
Fendt vinner stort sett alle tester når det gjelder dieselforbruk. Dette skyldes en suveren drivlinje og de meget avanserte og drivstoffgjerrige Deutzmotorene. Fendt har selv uttalt at de ikke kommer til å benytte motorer fra eget konsern da de ikke har motorer innenfor AGCO som er på høyde med motorene fra Deutz. Deutz Fahr bruker disse motorene selv i sine egnetraktorer og de har bred fremgang over hele Europa.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Mulig at Fendt vinner noen tester, men de er ikke de eneste til å vinne. Er jo sjelden Fendt blir testa opp mot noen andre enn John Deere, for de to er pr. definisjon \&quot\;top class\&quot\;, og de eneste som blir satt opp mot hverandre i duelltester der forutsetningene er helt like.

 

Husker forresten en svensk test for et par år siden, var mellom Fendt 716 og John Deere 6920S. Fendt vant hårfint (71 mot 70 poeng tror jeg det var) - men poenget er at under trekk-krafttesten hadde testsjåføren kobla bort kommunikasjonen mellom girkasse og motor på John Deere. Jeg har riktignok kjørt en god del mer John Deere enn jeg har kjørt Fendt, men jeg kan ikke på noen måte se at dette kan være gunstig hverken for trekk-kraft eller drivstoff-forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Ser at dette har blitt til Fendt debatt, men ok. Da T7000 og Puma ble presentert, kunne CNH føre bevis for at de hadde lavere diselforbruk enn +

både Fendt og JD. Mener ikke at de har kommet med nye motorer siden 07,

(riktignok litt forandring på 30 serien til JD)

Tror ikke at Iveco/Cummins motoren som CNH benytter er noe dårligere enn Sisu, JD eller Deutz. Er ihverfall de som har høyest dreimoment av samtlige.

ZF transmisjonen ble utviklet av Steyr og deretter solgt til ZF.

PÅ de nye trinnløse fra CNH som vil bli presentert i 08 el 09 kommer det en helt ny egenprodusert transmisjon, og det er ingen tvil om at \&quot\;gutta\&quot\; i Østerrike vet hva de holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Her er det få debatter som holder tråden helt til de dør ut :)

 

Uansett er poenget mitt å \&quot\;jekke ned\&quot\; Fendt litt - jeg er ikke enig i at de traktorene er så himmelvidt fantastiske i forhold til alt annet - og jeg betviler ikke talla dine Magne. Jeg har kjørt så lite nyere CNH-traktorer at jeg ikke har grunnlag til å uttale meg om de på noe vis, annet enn at jeg kjørte ti minutter med en MXU 135 for et års tid siden, og førsteinntrykket var bra \;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest davand_1

Vi har en gammel lambo 950 premium (1995 modell). Den har vært bra og har faktisk gått veldig mye det siste året i veiarbeid. Det står mange slike til salgs på finn.no og du får ganske mye traktor for pengene. men velg en med hydr vendegir, det manuelle som sitter på høyre side er idiotisk plassert (ytterst mot døra) og clutchen er tung. Og når vi snakker idiotisk plassering slår vel spakene til spoleventilene alle rekorder på premium/R4/R5 seriene. For øvrig er den sprek og snerten. sjåførene er delte i sine meninger, noen liker den og andre mistrives litt. Den har jo endel spesielle løsninger, slik at litt lenger tilvenningstid enn normalt er nok nødvendig.

 

som sagt har aldri fendt laget egne motorer, de har stort sett brukt motorer fra deutz, mwm og man. det er også slik at deutz traktorer og motorprodusenten deutz er to forskjellige firmaer. de har likevel en sammenheng og noe felles eierskap.

 

for meg personlig har jeg faktisk en høyere tiltro til same/lambo/hurli traktorer enn deutz traktorer når det gjelder driftsikkerhet. deutz har til tider hatt sine problemer og spesielt med de første årgangene av agrotron. sier ikke at det er dårlige traktorer, alle har sine problemer, men etter min mening løfter same/lambo traktorene deutz minst like mye som andre veien.

 

og skal man ha en skikkelig skikkelig snerten og sprek traktor med firer er uten tvil deutz k120 profiline/lambi R6.120 mitt førstevalg i klassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...