Gå til innhold

john deere 2850???


Gjest

Anbefalte innlegg

vurderer og kjøpe meg en john deere 2850, til 100tusen, traktoren har gått ca 10100timer.

er det noen som har kunskap om john deere 2850,er det en god eller dårlig traktor?

 

takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

vurderer og kjøpe meg en john deere 2850, til 100tusen, traktoren har gått ca 10100timer.

er det noen som har kunskap om john deere 2850,er det en god eller dårlig traktor?

 

takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
2850 med 10 000 timer vil sannsynligvis snart få gearkasseproblemer, hvis den ikke har hatt det alt. Test synkroniseringen ved å geare NED i fart, f.eks. fra 4. til 3. eller 2. gear. Skraper det hver gang så er den moden. Det har også lett for å bli trege lagre i den så den blir tung å geare. Det virker akkurat som om ikke kløtsjen frir helt ut men feilen er i gearkassa. Da kan du regne med 30-40 verkstedtimer og 10-30 000 i deler. Motoren blåser sikkert i pusterøret og bruker litt olje, men går den fint ellers så kan du akseptere endel oljeforbruk. Billigere å fylle etter enn å overhale.... Skal du bære tungt i trekkstengene (vendeplog) så kan du risikere at det knekker et ledd inni hydraulikken men det fikses på en god dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kjøp deg ein 2850HLE, det er en kraftigere utgave. Større hydraulikk og motor, tror den har 92hk mot 88hk i 2850.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1
dette med giringen som oddbjørn sier, gjelder det for alle john deere traktorene?? eller bare 2850
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest mf_power_1
så hvis traktoren har gått 10000timer,og giringen er bra, kan det da ta lang tid for att jeg må bytte lager i kassen da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Her går det 2850 med 14000 på tellern. Har ikke vært girkasseproblem med den.Har gått på både pressing og slåing mange tusen timer, men har nå et lettere liv. Dessusten tror jeg oddbjørn overdriver litt når det gjelder både delepriser og timer ved evt, girkasseproblem. Det går ikke en hel uke å bytte lager i ein girkasse (ikke om du skal bytte alle en gang).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke vært skeptisk til å kjøpe 2850 med 10000 timer dersom den kjennes ok ut i kassen og ellers. Det er ikke noe som typisk skjer ved 10000 timer som oddbjørn sier. Er traktoren pen og godt vedlikeholdt er det ennå mye traktor igjen, men det er jo avhengig av hva du skal bruke den til da.... ville kjøpt en nyere med mindre timer som hovudtraktor på et middels stort bruk...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Min 2850 har rapelyd i 4.gir og hopper ut av 2.gir. Traktoren har gått knappe 7000 timer , og jeg har nettopp kjøpt den.  Er det noen som har plukka inni girboks og vet om dette er mulig å fikse uten å bruke 80.000kr på verksted? Jeg kjøpte traktoren privat usett , men hadde Felleskjøpet til å lage tilstandsrapport først. Der står det at traktoren er bra.  Jeg kjenner meg lurt. Selgeren må ha kjent til dette girboks-tullet , men unnlatt å fortelle om det. Og testen gikk antagelig for seg med stort fokus på en vibrasjonsfeil i hydraulikken. (Intern lekkasje) Dette er kjempesurt! Men neppe særlig sjanse til å få gjort noe med det annet enn å blø penger til verkstedet har fiksa alt sammen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...