Gå til innhold

John Deere 1640 Hydraulikkpumpe


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og min far eier en John Deere 1640 1981 modell som har rullet ca 7000 timer. I det siste har den lekket mye hydraulikk olje og det ser ut som at det kommer fra hydraulikk pumpen. Så det jeg lurer på om det er mye arbeid å bytte den? Noen her inne som har gjort dette før? Noen som vet pris på ny pumpe? Eller en overhalt en? Takker på forhånd for alle tips=)!

 

Med vennlig hilsen

Ole Larsen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Min JD1640 fra 1984 hadde samme problem. Mye lekkasje pluss hydraulikk (deriblant styring) som hakket og iblant stoppa helt. Fikk Fk til å ta med hydraulikkpumpa for overhaling. De træla. Fælt for å få den ut, det var veldig trangt frammi der, så det gikk mye timer bare der. Totalt kom overhalinga på over ti tusen, for bare å finne ut at det var nok matepumpa midt inne i traktoren som var gåen. Dette er en reparasjon til iallefall det dobbelte, da traktoren må inn på verksted og deles. Dette er helt uaktuelt for meg å koste på på en traktor som er tredve år og har gått 9000 timer, selv om jeg liker den veldig godt. Så nå brukes den mest som &quot\;stasjonærmotor&quot\;, på vedmaskin, møkkpumpe etc. Den kan fint kjøres korte avstander, og kraftuttaket går som det skal.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hadde problemer med hydraulikken på min 2140, alle JD traktorene er likt oppbygd.

For å få ut hovedpumpa i nesen må dieseltanken ut, da er det ikke vanskelig å demontere pumpa, du må kansje demontere radiatoren også, det er noen rør-koblinger som sitter trangt. Repsettet koster litt over 2000 kr. Anbefaler at FK overhaler den.

Jeg skrudde ut pumpa selv, løftet av hytta og tok ut hydraulikklokket, all hydraulikk sitter skrudd på undersiden av lokket, leverte lokket som FK overhalte med nye pakninger og ventiler. Sjuka på 40 serien er at ett oljerør som går til matepumpa får tretthetsbudd og sprekker, siden jeg var i gang delte jeg traktoren og skiftet oljerør. Det var mye skruing.

Få en erfaren reparatør på JD 40 serie til å konstantere om fødepumpa i transmisjonen med tilhørende rør er i orden. Dette kan gjøres over telefon uten skruing dersom du treffer rette person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en JD 410 traktorgraver 1978 mod, der eg mistenker at matepumpa i girkassen er defekt. Den rister noe voldsomt i hydraulikksystemet ved løft av lasteren, og graveutstyret går veldig tregt. Virker som om trykkpumpa ikkje får nok olje. Er det noen som vett sånn ca kor mye den pumpa i girkassen koster? Lurer på å ta jobben sjøl, er jo ikkje noe veldig go butikk å sette en 36 år gammel maskin inn på verksted. \;-)

Mye av delene til denne her er fra 30 og 40 serien.

Maskinen er ellers i go stand, har ikkje lyst å skrote den pga dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Hører fort om det er lekker olje i disse rørene. lekker det mye så er det ikke noe oljetrykk på tomgang. skru av olje lokket på olje påfyllinga og hør og lys med lommelykt. støver det veldig og du hører en surkle lyd eller som en vann kran som står åpen så har du muligens en lekkasje. var det på min 2140. kjøpte forsterket eller ombyggings sett på fk. dette var en sjuke på disse. på dem med sg2 hytte er vel egentlig største problemet gir overføringa inn fra utsiden av traktoren. den er kløyvd for og få plass. noe som gjør at den knekker ofte..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei

har en 1640 81 modell som sprenger opp pakninging og filterkoppen på hydraulikken. Noen med lignende problemstilling?

Den sprenger den ved senk av laster, går fint å heve. Føles som at den ikke kjører oljen i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...