Gå til innhold

Erfaringer med NH TS135A


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på om det er noen her som har noen erfaringer med New Holland TS135A. Vurderer å kjøpe denne traktoren brukt. Har sett på en 2005 modell. Fint om noen har noen tips.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Lurer på om det er noen her som har noen erfaringer med New Holland TS135A. Vurderer å kjøpe denne traktoren brukt. Har sett på en 2005 modell. Fint om noen har noen tips.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tsa 135 er ein veldig god traktor har nemligt ein sånn sjøl. dette er ikke ein traktor som egner seg noe veldigt til dumper kjøring. an bremse isje så godt ned på gira i forhold til en tm. men er veldig bra traktor til å ha på garden bruge min til å dra ein jf 900snitter traktoren arbeide veldigt bra med dn. går gått på veien går i 55km/t dette er veldig go traktor veldig greie til å bruga til laster arbeid si den er oversiktlige. så du bør kjøpa dg en tsa. hvor er du har sitt på denne traktoren henne?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Har en som har gått 5000 timer, Bra traktorer, men litt problemer med bremser og diverse, Men 135 er ganske slapp som transport traktor men fin på jorde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Jeg anbefaler deg å snu blikket fra blå til rød CNH - TSA og Case MXU er så godt som like, men skrudd sammen to forskjellige plasser, og den røde fra har vært stort sett bedre kvalitetsmessig. Prøvekjørte en ny MXU 135 her i vår, og det var en VELDIG god traktor!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Ts135a. er veldig fornøyd med den, den er god å kjøre, og enkel i bruk. Til sammeligning har vi en 4 mnd. gammel Tla som har vært oppe på verkstedet stått, anbefaler på det sterketse til å ligge unna den italienske New Hollanden. Men TsA, har vært veldig bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Er veldig godt fornøyd med min TS 135a, 06 mod. Den har et fantastisk førehus, finnes ikke bedre på markedet, især når det gjelder sikt

og lydnivå.

Er vel kun T7000 som er mer lydløs.

Blir forresten spennende når T6000 Elite kommer med 6 syl. Så på hjemmesida til NH North America at de kommer med PowerCommand 19X6 transmisjon og joystick i armlenet. Bli veldig bra.

Men tlbake til vår TSA.

Bruker den kun i jordbruk til gjødselkjøring/omrøring,

snitting med JF ES 3500 snittevogn,

og kjøring med Müthing 220 betepusser.

 

Har ikke laster på den men fikk satt på 10 vektklosser i år etter samtale med michelin, og det ble en helt annen traktor å kjøre. Viktig at man utnytter lastekapasiteten på dekkene for å få minst mulig jordepakking og størst mulig trekkraft.

Vil avslutte med at du trygt kan

kjøpe en TS 135a. Du vil bli fornøyd. Hvis du skal ettermontere laster, så kjøp Trima +5, og hvis mulig, så bør du ha XeoBib dekk på den, de er helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
TSA er grom kjøre, god traktor, men ikke morro å skifte hyd-filter! og Rune, de fleste som kjøper ny traktor kjøper med \&quot\;vanlig\&quot\; girkasse som er trinnbasert(det blir no annet å kjøre TSA med electro shift enn JD med Powr Quad).trinnløs har man vel mest igjen for ved mye bruk av pto, vil jeg tro. har heller ikke noe problemer med å anbefale MF 35, dog med Perkins motor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Skal man tro på både produsentenes egne reklamer og andre uavhengige tester har vel både MF og nye 30-serien til John Deere lavere lydnivå i hytta enn New Holland, men så er det dette med hvordan lyd oppleves og da.

 

Og til Magne, det er jo ikke helt riktig å si at du må utnytte lastekapasiteta på dekka for å få minst mulig jordpakking. Å øke totalvekta på traktoren gir heller mer jordpakking (så lenge du hadde nok vekt til å trekke uten sluring før du hengte på vektar.) Men hvis du hadde problemer med sluring når du trakk snittevogna før kan jeg være enig i at vekter er en fordel. Veit ikke hvor \&quot\;grensa\&quot\; går, men der er definitivt bedre å trekke med litt tyngre skyss uten sluring, enn det er å spinne med en lettere traktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt tsa 135 i fire dager, å kjørt på den 40 timer. Virker som en grei og oversiktelig traktor, har rikelig med kraftoverskudd som kommer til nytte i motbakkene med presse bakpå. Det som er bedre med JD er at den har tyngre bakende enn tsa. Har vært ett par episoder hvor bakenden på tsa har blitt skyvd over. Men alt i alt en meget god traktor!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsa 135 er en bra traktor, men min er slapp som faen. kjører en 14t dumperhenger på den, og det går nesten ikke i bakker med fult lass. Vil ikke anbefale den som transport traktor, men passer veldig godt til jordarbeid og pressing.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsa 135 er en bra traktor, men min er slapp som faen. kjører en 14t dumperhenger på den, og det går nesten ikke i bakker med fult lass. Vil ikke anbefale den som transport traktor, men passer veldig godt til jordarbeid og pressing.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for mange bra svar og tips. TG det jeg kunne tenke meg å vite noe mer om er om det er spesielle ting jeg bør sjekke med traktoren. Om det er svakheter ved enkelte modeller, og hva som er vanlige reperasjoner etc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært spennende å få A-K til å skifte til

NH panser og tak på Case IH. Så fikk man jo

både markedets tøffeste design og Multicontroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Svein_1

Har nå hatt min TSa 110 på service hos Ak de sjekket bremsene og denne traktoren har gått 5000 timer 2004 modell. Bremsene var 95 prosent. Men nå i det siste har det kommet ulyder ut av Tsa 135 som har gått 3000 timer, bremsene på denne var 78 prosent. Denne traktoren har gått på en 12t dumperhenger. Mens 110 har gått på mye på dårlige gamle hengere med brems og uten.

Ak viste dessvere hva som gjør at oljen går varm.

Men derfor vis du skal bruke den som transport traktor fult ut. Vil jeg heller anbefale 110 pågrunn av mye sprekere motor som gir mye mer på vegen. Ikke kjøpt 135 har byttet den ut i en Mxu 110.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...