Gå til innhold

Case 844 drar ikke på høge gir


LarsEF

Anbefalte innlegg

Jeg har en case ih 844xl som ikke drar på tungt gir, selv om den ikke har last. Det går ikke å få den over 20 kmt på flat strekke. Er 40kmt kasse på den, noen som hver hva dette skyldes? Fødepumpe og dyser er akkurat byttet, men det gjorde bare at traktoren starta mye bedre, men hadde ingen innvirkning på problemet jeg har med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lignende symptomer på en JD jeg hadde en gang i tia, der var det i allefall drivstoffilteret som var sånn delvis tett. Er overhode ingen ekspert, men har forstått det slik at "kapasitetsproblemer" ved pådrag veldig ofte handler om at doningen har for dårlig gjennomstrømning av drivstoff (pumpe --> filter --> rør --> dyser) eventuelt turbo? 

For alt jeg vet kan det være noe helt annet også, som sagt ingen ekspert. Men ofte lønner det seg å sjekke det enkleste først. Er det manuell utlufting på pumpa, og er denne skruen tett? Er vel sikkert også mulig å trykkmåle drivstofftilførselen med et eller annet magisk verktøy på et eller annet overpriset spesialverksted (som man skal passe på å holde liv i, for de er av og til veldig kurante å finne...)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt problem på en fiat en gang itida. Der tetta det seg i overgangen mellom dieseltank og diselrør. Viste seg å vara ureinheter på tanken, som tetta utløpet, måtte tømme helt tanken, gjøre reint, fylle ny diesel, tetta seg igjen, rengjort en gang til, aldri mer tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...