Gå til innhold

3. funksjon John Deere 2650


H_B_1

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har en gammel 2650 som jeg gjerne kunne tenkt meg å brukt rundballklypa på. Noen som har en grei, enkel måte å ettermontere dette på? Går det ann å bare legge slanger fra bakstussen og under traktoren fram til lasteren for så å bruke tipputtaket til å styre 3. funksjonen med? Trenger dette kun i onna, og traktoren er såpass gammel at det ikke er interessant å koste på den all verden. Takk for gode og kreative innspill! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanger under festet med f.eks strips er en helt ok løsning, enkelt og fungerende. Vi gjorde det på en gammel 2040, men der hadde vi hurtigkobling på slangene mellom laster og traktor. Slangene lå da fast på laster og fast på traktor. Når vi tok av lasteren slapp vi å fjerne slangene, tok de bare ut av hurtigkoblingen bak og ved brakett. Ellers selger blandt annet Økonomideler sett for å montere på laster, koster ikke allverden men er noe jobb å montere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips med en del for traktoren og en for laster med skjøt i mellom ja, Rune :-) Skal ta med meg det! Så da tar en ganske enkelt to "standard" hydraulikkslange med nødvendige koblinger og skjøter og kobler til som et hvilket som helst annet redskap...? ;-) Hva kan en regne med det kommer på grovt sett prismessig da, kontra sett for montering på laster? Takker for svar :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massey4235

Kjøpte løse slanger til gammel traktoren. 2 lengder av 6 meter pluss koblinger. Mener det den gang kom på ca 1500 kroner. Funket bra, men du er jo avhengig av og ha endel uttak bak på traktoren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...