Gå til innhold

Igland 3502


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Olav..._1

Vurdere å kjøpe ein slik til ved og noe tømmerhøgst.

Nokon som har erfaringar evt. svakheitar ved slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1
Vi har en slik vinsj og den er ett veldig solid redskap.Brukes nå stort sett bare til litt vedhogst høst/vinter,men ble mye brukt til tømmer sist på 80 til midt på 90 tallet.Eneste jeg har hørt om av svakheter er att det kan lekke olje fra girboksen og ut i kløsjen.Dette fører naturligvis til tapt effekt pluss att wira blir veldig tung og dra ut pga att kløsj platene klistrer seg sammen.Men det er bare å skifte tettningen og brenne av oljen fra kløsjplatene så er den like god.Kjøp med deg en kasteblokk og løpekatt så får du virkelig glede av 2tromlingen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
ingen fare vinsj som holder i massevis,jeg kjøpte radiostyring på min i etter tid det anbefales,eller så kan en bytte olje pån jevnlig med fordel pga kondens men det er ikke rare skvetten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav..._1
Ser ut til at det blir ein slik ein ja. ja vil gjerne kjøpe løpekatt slik at eg får brukt den til banevinsj og.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Igland 3500 tåler ikke voldsomme belastninger med en stor traktor. Du skal være litt forsiktig med å dra svært tunge lass med en kjettingkledd 100-hester. Hvis du uheldigvis har fått vaieren helt lengst ut på trommelen og kjører avgårde så kan selve trommelakslingen bøye seg. Jeg har sett endel vinsjer hvor trommelen står og vrikker litt på seg når kraftuttket går, og den blir da vanskelig å få kløtsj og bremser til å gå riktig på. Dette står faktisk i instruksjonsboka på vinsjen, at \&quot\;forholdsvis store traktorer\&quot\; kan overbelaste vinjen. Prøv den derfor før du kjøper den, og se etter at tromlene står rolig når PTO går.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav..._1
Ja takk for tipset. Men trur du dei \&quot\;gamle\&quot\; to tromla vinsjane til Igland er betre? Eller samme kan same problemet oppstå der og?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav..._1
Ja det har eg høyrt mange seier. Leitar etter ein 3502 med fjernstyring. Såg ein finn.no for nokre dagar sia men dan var solgt:/
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...