Gå til innhold

Igland 3500/2LH


6R125

Anbefalte innlegg

har en Igland 3500/2Lh som eg har litt problemer med clutch og bremse på. På ene trommlen drar den til seg lasset, men klarer ikkje å holde det når eg kjører. 

På andre trommlen er det noe som holder wiren, så den er enormt tung å dra ut, men kan slippe så det går lett noen meter igjenn. Men den drar fint inn. 

Så lurte på om noen kunne forklare justering av dette?  Evt om noen har instruksjonsbok i PDF. Vinsjen har fjernstyring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan

Jeg har ikke samme type Igland så jeg kan bare svare på hvordan det er på min.  For at vaieren skal holde på slepet er det ett hull i siden hvor du kan sette inn en 24mm pipe med forlenger. stram en halv omdreining, det pleier å holde.

at vaieren er lett og tung å dra kommer av at vaieren har vakket seg innpå trommelen i en floke.  For å forhindre det må du smøre vaieren og stramme skruen som bremser trommelen. det er ett lite ratt på andre siden med en fjør i andre enden av en bolt som tørner i trommelen. dette for at trommelen ikke skal gå for fort rundt. Det skal være litt tungt å dra ut vaieren.  Jeg har fjerna deksel for å kunne holde øye med vaieren på trommelen og regner det så dekker jeg den til med en gammel regnfrakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...