Gå til innhold

Dalen 2052 THS


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Hei, jeg har en 2054 men 2052 har jeg ingen erfaring med..men den skal være oppbygd på samme ramme som 2054 og være noe mindre spesifkasjoner enn 2054. Men jeg kunne ikke klart meg med lavere kløyvekraft når jeg kjører 10 delingskniv, men med 4 og 6 delingskniv går det greit uten å kople over på kraftgang. Dalen er ett veldig seriøst merke på hvordan maskinen er bygd opp, og ikke minst viktig hvor kjappe og service innstilte dem er når det er noe galt..Jeg kan trygt anbefale en dalen vedmaskin, men sats på helt nytt så er alle forbedringene oppdatert..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Anonym

Er det sånn at transportband ikke er med i prisen på dalen maskin men må kjøpres i tillegg?

 

Står i brosjyre på 2052 at noen hydraulikkfunksjoner kjøres fra traktorens hydraulikk, hva er dette? Andre vedmaskiner har da alle funksjoner fra egen hydraulikktank..?

 

Noen som drister seg på en sammenligning av pilkemaster 36 evo og dalen 2052?

 

Noen som har undersøkt pris på ny pilkemaster 36 evo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein_1

Hei.

 

Har fått pris på Pilkemaster evo 36. Med hyd. stokkeløft og 6 delingskniv (ekstrautstyr) blei prisen 52500,- +mva.

Har ikke fått pris på dalen 2052 THS, men den havner vel på ca det samme???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein_1
Ser på Eik sine sider at veil. pris på dalen er en del høyere (ca 20.000,-). blir vel ikke helt sammenlignbare disse maskinene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hvis du har fått så god pris på evo36 må du slå til umiddelbart, det er ikke mange som vil matche den! Jeg har kjørt Pilkemaster siden 2003 og har ikke mye vondt å si om disse maskinene, har fått pris på evo på 65000 på FK lokalt !!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

I siste BG reklamerer Eik med kampanje på 2052-TH for 52000 så må vel da være nogenlunde samme prisklasse som pilkemasteren..

 

Men, jeg tror dalenprisen er lur fordi den ikke innholder ting som transportbånd. Eller tar jeg feil?

 

Noen som vet hva disse funksjonene som må drives av traktorens hydraulikk er? (På dalen) Se innlegg lenger opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Her er hva som står på Dalen sine websider om denne maskinen.

\&quot\;Tanken forsyner kløyveren og sagmotoren med olje mens olje til sagpådrag, framtrekk, knivregulering og transportband hentes fra traktorens hydraulikk (krever ett dobbeltvirkende uttak). \&quot\;

Det trengs ikke noe store oljevolum til dette fra traktoren(tippper ca 15-20l/min)

Det er nok som du sier AK at prisen er uten transportband.

THS modellen er jo ganske lik 2054, bare at den har et annet kappekjede/sverd, ellers samme kløyvekraft og betjening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...