Gå til innhold

Dalen 1554


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med denne vedmaskina på godt og vondt?

Har tilbud om å få kjøpe denne av en kjenning. Har hatt den siden ny (2003) tror jeg. To sagblad følger med og ekstra lang transportør.

Er det inntrekk på stokkbordet på denne maskina?

Må legge til at vedproduksjonen er stort sett til eget bruk.

Hva er max stokkdimensjon?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar_1

Noen som har erfaring med denne vedmaskina på godt og vondt?

Har tilbud om å få kjøpe denne av en kjenning. Har hatt den siden ny (2003) tror jeg. To sagblad følger med og ekstra lang transportør.

Er det inntrekk på stokkbordet på denne maskina?

Må legge til at vedproduksjonen er stort sett til eget bruk.

Hva er max stokkdimensjon?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hydraulisk innmaterbord og hydraulisk regulering av kniven (2/4-deling) var/er tilgjengelig som ekstrautstyr, men har aldri vært standard\; om det er på maskina til kompisen din bør du vel helst spørre han om?? Mener bladet er 70cm, og da tar du vel ca. 30cm, noe mer om du dreier stokken og kapper fra flere sider.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar_1

Mener han sa at det var hydraulisk fremdrag på maskina ja, men har leita litt på nett og sett mange UTEN det. Derfor jeg lurte på det. Da er det sikkert montert som ekstrautstyr ja, samma med ekstra lang transportør.

Tenkte det hadde med årsmodell å gjøre. Takker for svar!

Brukererfaringer noen da? Svakheter som går igjen?

Kunne de leveres uten eget hydraulikkagregat også? Mener det var eget på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Hei. Har operert denne type maskin i 10 år. Fantasisk lettoperert og driftssikker maskin. Det som kan vere greit å ha liggende er ekstra reimsett til drift av sagbladet og ekstra reimer til drift av hydraulikkpumpa på maskina. Då ha du sikret deg mot produksjon stans då dette er det eineste eg har skifta på maskina i mitt bruk. Det er to greas nippler på hydraulikk motoren fremst på transport båndet,de trenger greas med ujevne mellomrom. Skulle du velg å ikke kjøpe maskina..er eg veldig interesert i å kjøpe då dette er Norsk kvalitet fra Lid Jarnindustrier i Norheimsund. Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...