Gå til innhold

Viftereimproblem på JD 6430


Gjest

Anbefalte innlegg

Eg har no bytt den 4. viftereima på traktoren. To av reimene har blitt totalt ødelagt, men dei andre to har det ytterste sporet på reima (nærmast radiatoren) begynt å løysne frå resten. Det har komme feilmld. frå fabrikk om feil på nokre viftereime, men sia det er den 4. reima må problemet ligge ein an plass. Alle reimhjula ser heile ut, men kan vere er vanskeleg å sjå. Spm. er då om nokon har hatt det samme problemet og kva som har blitt skifta/utbedra?

 

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har no bytt den 4. viftereima på traktoren. To av reimene har blitt totalt ødelagt, men dei andre to har det ytterste sporet på reima (nærmast radiatoren) begynt å løysne frå resten. Det har komme feilmld. frå fabrikk om feil på nokre viftereime, men sia det er den 4. reima må problemet ligge ein an plass. Alle reimhjula ser heile ut, men kan vere er vanskeleg å sjå. Spm. er då om nokon har hatt det samme problemet og kva som har blitt skifta/utbedra?

 

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! er det mulig at reima klatrer på et av reimhjula?

er det nederste reimhjulet bredere enn reima??

på 6200 min er dette et problem. der må jeg sette reima to spor ifra den innerste kanten på hjulet.

 

før jeg gjorde dette spiste reimhjulet opp de to-tre ytterste spora på reima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en bil jeg hadde skjedde dette. Det var da reimhjulet på veivakslingen som hadde begynt å bevege på seg. Dette hjulet var en vibrasjonsdemper mekanisme der ytterste del av hjulet og innerste del av hjulet var presset sammen med gummi mellom. Ytterste del hadde løsnet fra gummien og beveget seg litt fremover. Tror altså du har ett eller annet reimhjul som ikke er i plan med de andre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Tok ei reim på 6320. Det viste seg der at ei steingryn hadde kila seg inn under reima og inn i ett av spora på ei av reimskivene, dette førte til at reima spjæret og delte seg. Kan være lurt å inspisere skivene rundt om før ny reim monteres.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...