Gå til innhold

servostyring mf 165


Gjest

Anbefalte innlegg

ar problemer med servo, den virker til venstre, men når jeg skal svinge til høyre, må jegf bruke rå makt får å kunne svinge når jeg ikke har noen vesentlig fart på traktoren-

vet att dette er engammel rigg, men håper på tips og råd Mvh sofabonde m.litt skogbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ar problemer med servo, den virker til venstre, men når jeg skal svinge til høyre, må jegf bruke rå makt får å kunne svinge når jeg ikke har noen vesentlig fart på traktoren-

vet att dette er engammel rigg, men håper på tips og råd Mvh sofabonde m.litt skogbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
heizann! du må ta av luka i grillen, og justere på det lille staget som sitter på sleiden på styresylinderen. se også etter slakke på all overføringene der framme, det gjør ikke servoen noe bedre. bytta nylig selv boltene til det lille staget og begge boltene til styresylinderen på min egen MF 168, og den ble helt konge på styringa. men man må skru lite i gangen på det vesle staget, det er lite som skal til!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Oddbjørn_1

Hvis det ikke hjelper å stille på den lille strekkfisken, så den fremdeles er tung, så må du løsne litt på en stor skrue.

Den sitter skrudd ned i en hevarm ved siden av sylinderen, en stor skrue med flatt skrutrekkerspor. Skruen er låst med en kontramutter med nøkkelvidde 22-27 mm et sted....

Skruen skal skrus litt og litt oppover for å øke dødgangen i styringen. Du må faktisk ha litt dødgang i en slik gammeldags servo for at den skal få begynne å virke. Skru ikke for mye, da blir den bare ennå mer vinglete å kjere enn den allerede er. (Legg merke til at alle gamle MF vingler fryktelig langs veien, som om sjåføren skulle være drita full)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...