Gå til innhold

MF 135 motor


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en 76 mod mf 135 som er mest brukt om sommeren. Står under en låvebru. Den kan være litt treigstarta, men har alltid gått som en klokke. Nå har det seg slik at når jeg skal starte den etter den har stått en stund, så er det som om motoren ikke vil gå rundt med en gang. Den slår, uten å få første omdreiningen. Når den starter så ryker det hvitt, og når jeg gir gass og ved motstand så ryker det noe vannvittig. Peilepinnen på oljen viser alt for mye, og det virker som den er meeget tynn. Som om det er vann der, men den er ikke grå. Kjøleveske har ikke minket. Trode først at regnet fant veg gjennom eksospotta, men dette har vi elimenert bort. Noen som vet hva som kan være feilen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har en 76 mod mf 135 som er mest brukt om sommeren. Står under en låvebru. Den kan være litt treigstarta, men har alltid gått som en klokke. Nå har det seg slik at når jeg skal starte den etter den har stått en stund, så er det som om motoren ikke vil gå rundt med en gang. Den slår, uten å få første omdreiningen. Når den starter så ryker det hvitt, og når jeg gir gass og ved motstand så ryker det noe vannvittig. Peilepinnen på oljen viser alt for mye, og det virker som den er meeget tynn. Som om det er vann der, men den er ikke grå. Kjøleveske har ikke minket. Trode først at regnet fant veg gjennom eksospotta, men dette har vi elimenert bort. Noen som vet hva som kan være feilen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Du har diesel i olja- enten gjennom fødepumpa eller glødepluggen. Ikke sikker på glødesystemet på disse, men har opplevd glødeplugg-syndromet på en David Brown 885. Vanligst at det er membranen i fødepumpa.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
En måte å se om det er fødepumpa er å se om det spruter/lekker diesel ut av et lite \&quot\;sladrehull\&quot\; som er under membranen på fødepumpa. Dette hullet er der vel også for at diesel som lekker gjennom membranen skal ledes ut i fri luft og ikke ned i olja. Vet ikke om dette lille hullet finnes på alle fødepumper men så tydelig lekkasjen på David Brownen min når membranen var gåen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Siden motoren ikke går rundt med det samme bikker jeg til å tro at det er glødepluggen. Lekker gjennom diesel, fyller den sylinderen med åpen innsugsventil og så siger dieselen ned i bunnen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ah.. høres meget fornuftig ut. Skal se på det. Peilepinnen ruster ikke med det første iallefall :p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja da var det iallefall konstatert at det er diesel i oljen. Sjekka med et avispapir. Har ikke skrudd opp fødepumpa, men ser ingen lekasjer derifra. Har litt troa på den glødepluggen.. Traktoren starter med en gang nå som jeg har startet den hver dag, men står den en stund er det samme \&quot\;låsinga\&quot\; på motoren igjen. Hvordan sjekker jeg om det glødepluggen? Er det nok å skifte denne?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det er nok å skifte den, ja. Skifta olje på motoren min samtidig, og så skifta jeg en gang til etter å ha kjørt litt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...