Gå til innhold

John Deere 3140 hurtiggear


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som vet hvor omfattende det er å reparere hurtigearet på denne traktoren, eller 40-serien generelt?

Hvordan fungerer gearet når det er defekt, er den "låst" i høy eller lav?

Og til slutt, kostbart?

 

Mvh. Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det noen som vet hvor omfattende det er å reparere hurtigearet på denne traktoren, eller 40-serien generelt?

Hvordan fungerer gearet når det er defekt, er den \&quot\;låst\&quot\; i høy eller lav?

Og til slutt, kostbart?

 

Mvh. Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ett ett svar på spørsmålet ditt men har ett motspørsmål slutter det å fungere når den blir varm? Det gjør det på 3140 min.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det oppfører seg, da det er en traktor som jeg vurderer å kjøpe og det står kun at det er defekt.

Du sier at det slutter å fungere når den blir varm, er den da \&quot\;låst\&quot\; i enten høy eller lav ettersom den sto i før den ble varm?

Vurdert å selge traktoren?

 

Mvh. Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

vi har en valmet 605. som hurtiggiret ikke funket på hele tiden.

 

det funket til traktoren ble varm, og hvis vi da giret hurtiggiret ned. fikk vi det ikke i høy etter på.

 

da var det noe tetninger i gir kassen som ikke var tett. og en magnet som ble byttet på innslaget.

koste ca 20-30,000 kr på verksted det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer er att på varme sommerdager å man har kjørt en 3 4 timer så hender det att det går ned av seg selv.

tja Alt er til salgs for den rette pris.

bra dekk 9000 timer ålø 960 laster med demper å 3 funksjon. Knust bakrute å feil i lysanlegget å ett arbeidslys defekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hadde problemer med hurtiggearet på min 3040(nå solgt) og sendte den til Fk GOL , der fant de ut at de måtte \&quot\;dele\&quot\; traktoren og skifte pakningane. Trur jeg betalte 25 000 om jeg ikke husker feil, så er ikke akkurat billig.

 

Har også en nabo som hadde samme problemet med sin 3140 og han reparerte traktoren sjøl, men du skal nok ha litt peiling for å begynne å skru på det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...