Gå til innhold

Bytte fødepumpe New Holland 7740


Kruste_1

Anbefalte innlegg

Du trenger ikke tømme dieseltanken.

Det er mulig å blinde diesel ledningen med plugg, klemme eller hette.

Ja det vil lekke diesel etter at du løsner, men det er ikke noe trykk på dieselen, kun tyngdekraft, så den er lett å stoppe.

Fødepumpen blir drevet direkte fra motoren, bak på fødepumpen er det en arm som blir drevet av veiva på motoren.

Viktig at pakningen mellom fødepumpa og motorblokka er tett, ellers får du motorolje lekasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bytta også pumpa på vår 7740 en gang, fikk dratt over lufteskruen... Kan kanskje komme en liten skvett, men ikke mye. Du har vel sikkert en ekstratank under kroppen, og det er vel der dieselen kommer fra tror jeg. Men hvordan den fungerer ja..! Lurte på det når vi bytta den, og gjør det fortsatt.. Er vel 3 rør som som går inn/ut fra pumpa, men det er vel bare diesel inn, trykk ut og retur? Eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen fødepumpe på en 7740. Det de selger på økonomideler er en håndpumpe. Det er er kun dieselpumpa som suger diesel på disse. Før dieselen kommer til håndpumpa går den gjennom en vannutskiller, i fremkant av denne sitter det en stengekran. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktoren har til tider begynt å stoppe, når jeg tar av dieselfilteret så er dette tomt.

Trodde kanskje det var denne såkalte fødepumpa som er gåen, men det er kanskje noe annet som er galt her da ??

Har prøvd å pumpe diesel fram til dieselpumpa med denne, noen ganger går de og andre ganger ikke. men når jeg tar av filter å fyller dette opp igjen så starter den og kan gå lenge før den får et fikt og stopper igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stengekrana har lett for å tette seg med smuss og drit fra dieseltanken. Fyll opp dieseltanken og se at det renner godt med diesel ut av tappepluggen ved vannutskilleren. Hvis ikke du finner noe der kan det være flg: Det er to dieseltanker på 7740. En i front og en på venstre side bak stigtrinnet. Disse er sammenkoblet med et stort rør. Dieselen går i et rør fra den bakre tanken og frem til stengekrana ved vannutskilleren. I noen tilfeller har det vært en sprekk i dette røret som gjør at det suges falsk luft og traktoren fusker og stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så ut til å være mye grums i den der, så du bør nok skru den i fra hverandre og vaske den. Den har samme oppbygning som et cav-filter som er på MF 135 og Ford 4000, så du må bare få tak i et slikt et. Der følger det med det du trenger av pakninger til vannutskilleren(selve filteret trenger du ikke). Delenr. Økonomideler: ph26561117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klareglaset på min 6640 såg slik ut, så stoppa traktoren fordi dieselpumpa (innsprøytningspumpa) skar seg. Det vart dyrt og var heilt unødvendig. Om eg berre hadde vore meir påpasseleg hadde eg tappa det ut jamnleg og unngått skaden. Om det ser slik ut kan det vere lurt å skifte filteret også, sidan det er vanskeleg å vite kor lenge det har sett slik ut og dermed or mykje vatn og drit som er reist over i filteret. 

Elles skifta eg "fødepumpa" i fjor vinter etter å ha hatt litt problem med luft i dieselsystemet. Det var ikkje vanskeleg og var gjort på eit kvarter,. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med traktoren har bytta fødepumpen, nytt dieselfilter, rensa vannutskilleren, tok ut krana ved klarglasset og sjekket den, men får ikke diesel fram til dieselpumpa, skal det renne diesel ut av røret når jeg tar av denne krana ved klarglasset ? det kommer ikke en dråpe.

Fyller diesel i dieselfilterert da starter den å går til dette er tomt.

Prøver å lufte, men får ikke frem dieselen.

Noen tips her ?

Tror faktist at det kan ha satt seg en ispropp i dieselrøret fra tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...