Du er her

ÅT_1s bilde
ÅT_1
Logget av
Innmeldt: 28.08.2009
New Holland TS135A

Vurderer å skifte ut traktor nummer 2 og har sett litt på en 2007mod TS135A, men har blitt litt skepytisk, har prata med 4 stk som har problem med styringa, og som AK ikke greier å få orden på, er det bare ett lokalt problem, eller er det kjent andre steder og? Har også hørt om en del andre hydraulikkproblem, noen som har erfaringe med sånt? Bør jeg holde meg borte fra disse traktorene?

ÅT_1s bilde
ÅT_1
Logget av
New Holland TS135A

Vurderer å skifte ut traktor nummer 2 og har sett litt på en 2007mod TS135A, men har blitt litt skepytisk, har prata med 4 stk som har problem med styringa, og som AK ikke greier å få orden på, er det bare ett lokalt problem, eller er det kjent andre steder og? Har også hørt om en del andre hydraulikkproblem, noen som har erfaringe med sånt? Bør jeg holde meg borte fra disse traktorene?

Idefox_1s bilde
Idefox_1
Logget av
Innmeldt: 23.09.2008
Re: New Holland TS135A

Noen har hatt problem med TSA med supersteer. Har den ikke det så trenger du ikke bekymre deg i det hele. Har selv en MXU110 som er samme traktor, bare 4 syl, skiftet en el-ventil på garanti på grunn av at den ikke gikk i flyt. Ellers ingen hydraulikkproblem i det hele, eller andre problemer. Traktoren har gått 1600 timer på halvannet år

Anonyms bilde
Anonym
Gjest

Alle de 4 jeg har snakket md har fjørende framaksel, to har laster på og 2 har ikke, så jeg vet ikke jeg

Idefox_1s bilde
Idefox_1
Logget av

Hva er \&quot\;problemet\&quot\; de nevner da?
Kan legge til at jeg har laster på MXUen også

Svein_1s bilde
Svein_1
Logget av

Ikke kjøp Tsa, du risikerer mye penger på en så dårlig traktor, supersteer er et problem, men selve traktoren er en klump av problemer. Var fast sjåfør på en Tsa 135 og det første året vi hadde den så fikk vi bremsehavari på 1600 timer og girkasse havari på 2500 timer, hørte akkurat girkassa hadde gått igjen på da 4900 timer. Dette var nok en mandagstraktor, men min menig er at de første Tsa`ene som ble produsert var de beste, de nyere har det vært mer problemer med på. De har også en 110 som har gått 6100 timer og den er har det kun vært noen små problemer med.

Men min anbefaling, kjøp noe annet enn detta TSA drittet!

Anonyms bilde
Anonym
Gjest

Problemet er at de mister styrekraft når traktoren blir varm

Ingve_1s bilde
Ingve_1
Logget av

Må berre sei alle traktor merke kan ha få feil men og sei at nh tsa er ein klump med problemer er og dra den veldigt langt syns eg. Har skrudd TSA siden dei kom og har hatt 1clutch pakke som havararte etter 600t når den var eit halvt år gamel. Fabrikasjons feil. Har hatt ein noen bremse havari men her styrer sjåføren veldig mykje selv. Har ein kunde som kjører chippet ts135a som nærmer seg 7000t uten gir og bremse havari som anleggs/brøyte traktor.
Men alt kan skje og vist ein girkasse ryker fleire ganger etter kverandre så må enten girkassen vere feilsammen skrudd eller så må me få spesifisert ka eit girkasse havari er i mine øyne er ikkje ein el feil på ein status bryter eller magnet ventil girkasse havari. Har mangen fornøyde TSA kunder.

Eg er ikkje ansatt i AK og er dermed ikkje nød til ag snakke positivt om CNH, Kan vere folk på vestlandet behandler traktorene bedre enn ellers eller at me får alle dei gode TSAene her i landet.
Men her funker dei i vertfall bra.
Eg kjenner ivertfall ingen i vårt område som er misfornøyd med TSA som traktor

Anonyms bilde
Anonym
Gjest

Min mxu 135 04mod har vært veldig bra traktor.2300timer har den gått.Chippet den og da ble det 175hester.Traktoren gjør 52km/t.Kjøp rødt fremfor blått.

Idefox_1s bilde
Idefox_1
Logget av

Jærbonde: Det gjelder KUN de med supersteer. Garantert. Nå vet jeg ikke hvem du er, men regner med et par ekstreme tilfeller du har hørt om her på Jæren, men de har som sagt SS. Traktorene uten SS har ikke nevneverdige styreproblem sålangt jeg kjenner til. Eneste er at de er tunge i styringa ved tomgang, men slik er alle, og det er ikke en feil, slik er de bare.

Svein: Usaklig påstander du kommer med. Bremsehavari har jeg også hatt, men bremsene er aldri traktoren sin feil. Sjåfør/brukerfeil uansett om ikke traktoren er helt ny. Noe annet er tull å si.
Og om du tar girkassa to ganger på 5000 timer så er det andre momenter som spiller inn. Merkelig at traktorene går og går andre steder da.
Og når du sier en TSA har gått 6000 timer uten nevneverdige problem, så er den kanskje ikke så dårlig da?

Men svein, en annen ting. Her sier du at du har vært sjåfør. For et halvt år siden var det du som var eier av en kjempestor maskinstasjon med nesten 10 traktorer (2-3 TSA, flere Fendt etc). Var det bare skrøyt, eller var du virkelig eier og så har solgt deg ut? Begynner å tvile litt på deg...

Men alt i alt, TSA er er rimelig trygt kjøp, men jeg ville nok også gått for den røde og da som sagt fortrinnsvis med MultiController. Da får du en ganske mye mere lettbetjent traktor, og hvertfall ikke dårligere kvalitet om en tenker på sammenskruinga.

Min har som sagt gått 1600 timer og har hatt noen småfeil som nevnt under, men den har aldri måttet stoppe pga feilene. Det har blitt rettet når det har passet for meg og verksted så ingen driftsstans: (Foruten bremsehavariet da)
- Skiftet kløtsbryter - garanti
- Skiftet uttak 1 bak (el-ventil) på garanti.
- Har slitt litt med å få kalibrert powerboost på PTO til å virke, men skal være ordnet nå.

Men jeg vil ikke anbefale å chippe, for girkassa er ikke laget for slikt moment. Har et eksempel her der girkassa har begynt å slure. Da sitter du litt ringt i det med tanke på garanti.

Magne_1s bilde
Magne_1
Logget av

Er godt fornøyd med min TS135a, men savner jo litt Multicontroller, men så er jo om hvilke merke man har et forholdt til...

TG: hørt noe om erfaring av de slepeskjærsnedfellerne som kjører på Jæren?

Ha en fortsatt go dag.

Anonyms bilde
Anonym
Gjest

Svar til TG.

Æg vet om en TSA uten supersteer som og er tung i styret når oljå blir veldigt varme.
Er dette ett Norsk problem??
Æg he høyrt rykte om dette i 1 år nå, og det virker som ikkje AK ikkje vet kæ dei ska gjera.

Anonyms bilde
Anonym
Gjest

Det er tull at det bare gjelder supersteer, kjenner personlig 3 som har dette problemet med fjørende framaksel, to 2005mod og en 2007 mod, kjenner og en som har bremseproblem som ikke er førerens feil, da frambremsene bremser lenge før bakbremsene, fellesnevneren er at Ak ikke får dette i orden, og det gjør meg litt skeptisk. Men vet om flere som ikke har hatt disse problemene og, men d fleste har hatt en del småtull med smålekkasjer som har blitt utretta som du må kunne forvente av en seriøs forhandler, husk, det er forskjell på en traktor som går 150t i året og en som går 1500t timer i året.

AS_1s bilde
AS_1
Logget av

CNH traktorer å tung styring er et kapitel for seg sjøl!Er helt utrolig at man i 2008 må bruke rå makt når man skal styre en traktor når den nestn står stille ved lavt turtall.Med laster montert er de ikke styrbar.Prøv å styr til fullt utsalg med en ny CNH traktor når du står stille på fastunderlag m/laster montert...Man legger 1mill på bordet for en ny 200hk traktor,så har\&quot\;n f.. meg ikke årntlig \&quot\;servo\&quot\;en gang.Helt utrolig.Fikk plager med høyre skulder etter mange år med NH.Hejlper ikke med super hytte så lenge det betjeningsorgane man bruker mest(ratte) er håpløst tung betjent.Bra traktorer ellers,men håpløs styring.Der har de alt å lære av Deere

Idefox_1s bilde
Idefox_1
Logget av

Magne: Tenker du på de Sigve Dahlen selger? Virker som de er fornøyde de som har de, men har ikke pratet skikkelig med noen enda. Men ser han bruker en selv.
AK har vært veldig greie å ha med å gjøre når det gjelder garanti, aldri en diskusjon. Dette i motsetning til en viss grønn forhandler i området.
Men ingen er perfekte, ei heller AK. For all del.

Den traktoren med problem med SS vet jeg at de etter alt for lenge har erkjent har problemer og tror de har et clue om hvordan de skal gjøre noe med det, men vet det ikke har vært gjort enda. Og på den saken har AK vært alt for sløve, samt i en annen sak på en ny traktor jeg kjenner til.
Men tatt i betraktning av hvor mange TSA som er solgt bare på Jæren så hadde jeg ikke vært bekymret. Når jeg ser hvilke problemer det er på f.eks. JD så er de tre sakene du nevner på TSA småplukk.
FK har i distriktet 4-5 stk (av solgte 5 eller 6) 7530 med problemer. I tillegg har de problem med hydraulikk (LS etc) på noen -20 serie som kan legges i samme kategori som TSAens styring.
Ikke ute etter å ta noen, men alle har feil. Og skal du kjøpe en feilfri traktor så tror jeg du må lage den selv om du skal være 100% fornøyd.
Alt kan gå i stykker, men alt i alt så er alle nye traktorer i dag gode og driftssikre traktorer, der enkelte selvsagt har problemer. Det vil det alltid være, og med all ny teknologi så blir det stopp innimellom om en kjører Fendt, CNH eller JD.

Kjøp den traktoren du trives best i og føler deg komfortabel med, så tror jeg du blir mest fornøyd.
Det er mitt tips.

Magne_1s bilde
Magne_1
Logget av

TG: Ja, jeg tenker på de som Sigve selger. Er mest intersert i om de drar opp noe stein som ikke er noe heldig for snitteren og nedfellingsresultat som generelt.

Er litt rart dette med problemer på SuperSteer. Burde kanskje sjekke litt med danske forhandlere om deres erfaringer, da danskene \&quot\;elsker\&quot\; denne forakslingen.
Kan godt anbefale å ta kontakt Lyngfeldt.dk som er har veldig imøtekommende og hjelpsomme folk.

Svein_1s bilde
Svein_1
Logget av

TG:

Det jeg mente var at jeg har vært medeier i et firmaet, har solgt meg ut og startet mitt eget nå. og når vi hadde 3 Tsa`er og Fendt jeg var sjåfør på 135`en når vi drev på og hadde mye dårlig erfaringer med den, men det skal ikke stå i veien for dine meninger altså.
Beklager at du måtte tvile på det,

Men jeg synes at der rart at det alltid en diskusjon rundt TSA, det må vel være noe med det kanskje?

Jeg har hatt dårlige erfaringer med disse traktorene, men det skal ikke stå i veien for andre sine gode erfaringer med TSA.

Anonyms bilde
Anonym
Gjest

Æg høyrde snakk om at det kan vera hydralikkoljå, som blir brukt som kan vera årsaken te problemene med styringen på TSA.
Oljå er ikkje god nok, oljå forandrer egenskaper når oljå blir varme??

Anonyms bilde
Anonym
Gjest

Har også hørt at det kan skyldes olja, men når det er AK som har hatt service og det er brukt Ambra olje som er New Holland Olje så er det jo noe som skurrer

Idefox_1s bilde
Idefox_1
Logget av

Vi har ganske annerledes forhold her oppe en nede i europa som kan gjøre at olja ikke får samme egenskaper/fungerer like bra som andre steder. Det skulle ikke vært slik, men slik er det. Tror nok jevnt over at oljene forhandlerene bruker ikke er så mye over \&quot\;kravene\&quot\;. En vil alltid kunne finne bedre olje om en ser på spesifikasjonene.
Jeg bruker stort sett Texaco sin olje på mine traktorer, og det er ingen problemer med å bruke andre oljer om de har samme spesifikasjon.

Men det er spesielle tilfeller der med TSA, og det må selvsagt gå an å finne utav de. Men....

Anonyms bilde
Anonym
Gjest

Til svein

Har du fått NH T7550 som du bestilte her for en tid tilbake, spent på høre hvordan du liker den. Jeg har nå kjørt et snaut år uten noen som helst av problemer. Syntes det er helt håpløst at NH snakker om å ta denne ut av produksjon da denne overgår alt av hva NH greier å produsere selv. Både når det gjelder kvalitet og funksjonalitet.

Kjørte tidligere NH TM med super steer med brøyte skjær i front hydraulikk. Denne var ikke tung på styringen og det var en utolig god løsning..

Svein_1s bilde
Svein_1
Logget av

HH:

Fikk T7550 i slutten av April, er kjempe fornøyd utenom noen innkjøringsproblemer i våronna, men ellers har den gått feilfritt på 650 timer!
Er ingen stor fan av NH fra tidligere mye pågrunn av mine dårlige erfaringer med TSA og TM, men ble mektig imponert over T7500 serien og synes at det er synd at skal tas ut av produskjon, T7550 slår ut Fendt tvert

T7550 brukes nå på 9m slåmaskin og krokløfthenger på 25t og det går som det suser i bakkene, en kjempe traktor!

AS_1s bilde
AS_1
Logget av

Svein,hvordan er dieselforbruket på T7550 sammenlignet med tilsvarende Fendt?

Vegard_1s bilde
Vegard_1
Logget av

Har du klart å kjøre på 650 timer siden slutten av april Svein??? Det er jo ikke snakk om mer enn ca. 60 dager - så den traktoren må vel ha mer enn en sjåfør i så fall....

Idefox_1s bilde
Idefox_1
Logget av

Svein: Nå kan du stoppe skrytet. Vi er lei....

Svein_1s bilde
Svein_1
Logget av

Vel jeg skal slutte og skryte, traktoren hadde gått 320 timer før vi fikk den, så den har gått litt i overkant av 300 timer i denne sesongen. Og til Vegard, vi er 3 som kjører den så den går hele forbanna tiden og det skal gå!

Den bruker nok noe mer på transport enn Fendt`en, men på jordet er den noget likt!

Anonyms bilde
Anonym
Gjest

AK forhandleren er noen av de mest usympatiske jeg har vært bortig, har vært kunde der i mange år men var innom en avdeling i mjøsområdet etter nyttår og bestemte meg, ikke mer. manglende kunskap og kundebehandling jeg ble møtt med er nøkkelordet. ble ny cormick på meg nå, kjøpte den på lena maskin, solid selskap med fagfolk. vurderer traktor nr 2 nå blir nok en mcorrmick cx

valtra_1s bilde
valtra_1
Logget av

TG, er vel du som har skrytt mest her.... CNH 135 røde og blå er vel en av de traktorene som har hatt mest problemer av nyere traktorer som er solgt. Hører ikke det samme om de 4 sylindrede, de går vel på lettere kjøring, så kansje det er grunnen.

kvegards bilde
kvegard
Logget av

Skryting er vel et fenomen som har oppstått i landbruket og blant entrepenører. Er ikke til å komme unda og selvfølgelig vil det dukke opp det her å. Skal jo være lov å skryte litt at man har kjøpt ny traktor, fordi man gjør jo ikke det vær dag : ) Men entrepenører er jo verst, kjøper gjerne litt større en man trenger bare for å skryte litt på bygda.. Men la oss holde oss til det saklige.

Men hadde jo en nabo her, vet ikke om jeg skal kalle det en konkurent eller kollega. Han stilte opp i avisa, fikk fremside osv. PR kåt og klart det er god reklame. Der også var det viktig å få med at \&quot\;traktorene er svindyre\&quot\;. Han kjører selvfølgelig 3 fendter, bare 2 som går så og si hele tiden. Men måtte ha en til, fordi det ble for mye slit å ha av pressa og ha på igjen slåmaskina (kjører med 2 presser da).

Ikke vet jeg hva som gjør at vi handler mer enn før og skryter gjerne litt mer, men jeg tror grunnen er leasing. Datt lit utenfor debatten her nå.. Beklager.

En annen kollega eller konkurent kjører bare CHN og han har en MXU 135 med alt av tenkelig utstyr, uten MC. Men han har ikke slitt noe med dem. Jeg er ikke akkurat ofte på A-K så vet ikke om det er noen som sliter her, men har ikke hørt noe i alle fall : ) Så all hyllest til CHN.

AS_1s bilde
AS_1
Logget av

Enig me dei valtra, TG er vel ganske ofte den som er \&quot\;verdensmester\&quot\; i de fleste debatter her.Så tror ikke du(TG)skal være for dømmende mot feks Svein

Runes bilde
Rune
Logget av

Synes at Svein kom med en grei forklaring på timetallet. Både Svein og TG tilfører dette forumet mye så det er ingen grunn til å hakke på dem.

NOR_1s bilde
NOR_1
Logget av
Innmeldt: 04.07.2009

Ikke for å prøve å være spydig på noe som helst måte, men denne er både til Svein og TG. Hva slags maskinpark sitter dere på? Traktor og utstyr, eventuelt gård ol.

Svein_1s bilde
Svein_1
Logget av

Per Magne:

Her er maskinparken våres:

08 Nh T7550 - 1/3
07 Fendt 818 Vario Tms - 1/2
02 Jd 7810 - Brøyteplate
96 Jd 7700 - Brøyteplate og fronthydralik - 1/2
08 Jd 6830 Ap - Quicke Q65
06 Jd 6820 Ap - Fronthydralik

01 Kvernland Es 95
00 Vaderstad Rapid 600A
08 Vaderstad Carrier 625 - 1/3
04 Vaderstad Rexius 650 - 1/2
99 Vaderstad Rollex 1280 - 1/3

07 Samson PGX 18 Vackumvogn med 20m stripespreder
96 Star 16m3 Vackumvogn med 4,5m harvnedfeller
06 Samson Sp 15 15m3 tørrgjødselspreder 2stk
99 Hill Hs 8000 - 2 8m3 tørrgjødselspreder
05 Samson Rv 150 7m propellomrører
07 Hill Propell 9m

98 Claas Disco 8550 - 1/3
02 Kvernland Taarup 4028
05 Orkel Agronic 1260 - 1/3
08 Claas Liner 2900P
06 JD 578 Maxicut
07 Elho Pølsepakker
08 EBKO Pølsepakker Firkantbunter - 1/3
08 Underhaug UM 7810 Trippeløfter 2stk
08 JF FCT 1350 Snitter

04 Bigab 20-24 krokløfthenger
05 Sele Sveis 15t steindumperhenger - 2stk
99 Foss Eik 12t dumperhenger
03 Baastrup 12t dumperhenger
01 Orkel T150 15t Kornhenger
08 Orkel TT130 13t Kornhenger

og en hau med snøutstyr og annet!

Mvh: S.A.S

Johan_Dag_1s bilde
Johan_Dag_1
Logget av

Svein det er en flott maskinpark dere har! Etter hva jeg har skjønt tidligere så holder dere til i Hedemark? Du skreiv i vår at ei internettside skulle være ferdig i Mai er den det?

Idefox_1s bilde
Idefox_1
Logget av

Svein: Ehm, for noen måneder siden sa du at du hadde solgt deg ut og startet for deg selv med bl.a. T7500 og anleggskjøring. Nå har du plutselig maskiner for xx millioner? Hva skal vi tro?
Men ok. Tar da utgangspunkt i maskinparken du nevner\; Førnøyd med Orkel Pressa, og har 6830 gått feilfritt hos deg?

Jeg er ingen verdensmester, og stort sett prøver jeg å forholde meg saklig. Ser ikke annet en når vi sier et negativt ord om Valtra så får vi høre det! Men når jeg prøver å være seriøs og fortelle mine erfaringer med bl.a. TSA/MXU og hvordan andre i området er fornøyd med dem så påstår folk at det er tull og skryt.
Jeg sier jo at det har vært problemer med noen traktorer på styringa, men å dra det til at alt er galt med traktorene syntes jeg er for mye. Isåfall har jeg vært svinheldig med min og kan få mange fæle år foran meg!

Svein_1s bilde
Svein_1
Logget av

Stemmer det, holder til i Øvre Vang og Løten området!

Dessvere har jeg ikke fått tid til å bli ferdig med den dessvere, men skal ferdigstille den så snart jeg får tid til å sette meg ned og gjør den ferdig!

Glemt og skrive det på forrige innlegg, jeg kjæm fra gård på 1200 mål og griseproduskjon på 125 årspurker og noen få kjøttfe som går og beiter i Allmeninga!
Er min far som driver gården nå, men går nok noen år før jeg tar over produsjonen.

Idefox_1s bilde
Idefox_1
Logget av

Min maskinpark:
07 Case IH MXU 110 m/Q55 laster
95 Ford 8340 SLE
03? Bigab 15-19 Krokløft inkl. 3 22m3 cont + 1 maskinflak.
03 Bunning Profi 4 Tørrgjødselvogn 12m3
Så jobber jeg med handel på en 3,5t graver og muligens en \&quot\;enkel\&quot\; dumperhenger (NC?) i løpet av sommeren. Maskinen er i boks, men avventer dumper litt.

Dette er de maskinene som er mine og jeg disponerer selv. Men som nevnt tidligere er egentlig \&quot\;hovedjobben\&quot\; på maskinsiden å kjøre for en av områdets store maskinstasjoner, T.Skretting.

Har vært med helt siden starten for 6-7 år siden og kjørt fast der, tidligere som ansatt deltid, nå som innleid på deltid. Derfor annser jeg det som relevant når jeg sier \&quot\;vi\&quot\; selv om jeg ikke eier noen av hans maskiner. Etterhvert blir nok den delen trappet ned litt for å få mere tid til butikken jeg driver, samt bli mere med hjemme på gården som jeg om noen år skal overta.

På maskinstasjonen har vi alt av gjødsel og grasutstyr, tror det er nevnt i en tidligere tråd så tar ikke det en gang til.

Svein_1s bilde
Svein_1
Logget av

Jeg solgte meg ut og slo meg sammen med to andre karer og startet firma, de hadde slåmaskin, presse og møkkutstyr fra før som jeg har kjøpt meg inn i nå, vi har handlet mye pågrunn av mange store kontrakter på grasshøstning og møkkjøring. Vi satser hardt og har mye utstyr å betale på og summen er nok xxx milloner ja!

Ja, vi driver med anleggskjøring og har godt betalt for det, jeg kan nok til tider overdrive litt med noen tall og sånt, men jeg er ingen verdensmester og en som rakke ned på alt andre sier!

Men som sagt tidligere, 6830 har gått feilfritt til nå og det håper jeg varer. For jeg orker faen meg ikke FK lenger, idioter!

ÅT_1s bilde
ÅT_1
Logget av

Interessant å lese her, driver selv gård med melk, korn og purker, og i tilleg driver jeg maskinstasjon i lag med en nabo, har selv veldig dårlige erfaringer med AK, har kjørt både New Holland og Amazone Rotorharv, men det er det slutt på nå, og kjenner også til en del problem med TSA når det gjelder styring og hydraulikk, hadde kanskje kjørt New Holland enda hadde oppfølgingen fra AK vært bedre, men han jag kjører maskinstasjon sammen med kjører TSA og er godt fornøyd. Når det gjelder Fk så har jeg komt til samme konklusjon som Svein, har en John Deere 6410, og traktoren er skikkelig bra til tross for høyt timetall, men jeg blir like deppa hver gang jeg skal ha deler eller noe på FK så jeg holder meg helst borte. Det kan bli trøbbel med det meste, det som betyr mest er at du får den hjelpa du trenger når du trenger den, så egentlig så er det forhandleren som betyr mest når jeg handler.

Idefox_1s bilde
Idefox_1
Logget av

Tydeligvis veldig varierte erfaringer med forhandlere omkring. AK her er trolig beste forhandleren i distriktet sammen med EIK (lite erfaringer derfra). De har selvsagt sine skjær i sjøen de også, men kontra f.eks. FK så er de eventyrlige.
Men vi er kanskje bare heldige etter hva \&quot\;alle\&quot\; andre sier om AK i det ganske land. Forstår at FK står høyt i kurs rundt om.
Det gjør det fortsatt her for en del bønder som ikke trenger hjelp der og da, men etter våren/sommerens trøbbel med både brukt og nytt fra FK så er tålmodigheten snart borte...

km_1s bilde
km_1
Logget av

Tf har problemer med ak og Fk, og svein synes fk er noen idioter. Tg har problemer med fk, og synes ak er goe greier (gjerne fordi han har jobbet der). Andre er har dårlig erfaring med eik og synes fk fungerer bra. Kansje dere kunne utdype problemene litt meir, og gjerne legge til hvilken avdeling som er problemet? Trur du finne bra og mindre bra avdelinger av alle forhandlerane rundt om i landet..... å si at fk er noen idioter forteller egenlig mest om han som sier det.

Anonyms bilde
Anonym
Gjest

Nå ska det sies at mine problemer ligger noen år tilbake i tid, og at Ak avdelingen min er den samme som TG sin, så enten har han sluppet unna mandags maskiner, eller så har nok bedra seg litt. Har ikke problem med FK på den samme måten, men synes d er mye for sløve på oppfølging og deleleveranser, oppfølgingen gjelder selgere, og imek avdelinga,har ikke noe vondt å si om verkstedet. Men har tapt mye penger på AK, for når jeg har hatt klatt med traktor/utstyr i over ett år uten at problema blir ordna opp i, så handler jeg nytt, og det sier seg selv at du taper penger på å bytte ut 1 til 2 års gammelt utstyr.

Anonyms bilde
Anonym
Gjest

Æg kan ikkje sei mæg heilt enige i kritikken av AK avdeling på Jæren. Æg kjøre blått å JF utstyr.

Dele-forsyningen er det gode rutiner på, møje dele på lager.
Når det gjelder verksted/selgere så har me ett gott forhold, vis det er ting me ikkje er fornøgd med, tas det opp å ting blir gjort.

Kjempe gode folk dei har.

Bache_G_1s bilde
Bache_G_1
Logget av
Innmeldt: 29.09.2010

Må bare si at A-K har en del underforhandlere rundt om landet, begge de to som var omtalt i BG tidligere i år var underforhandlere for A-K. Må ta med at jeg sikter til Truck og maskin i Mosjøen, som kun yter service til aluminiumsverket som har een god del trucker derfra med serviceavtale. slik jeg har oppfattet det bruker mange i dette omerådet A-K avdelinger andre steder i landet.

Når det gjelder hydraulikkproblemene dere nevner kan det ha mange årsaker. spesielt TM har lidd under førernes uvitenhet om bruk av tipputtak. når tipputaket på en traktor med over 100l/min brukes på f.eks. pakkeren på ei kombipresse som krever 20-30l/min MÅ oljestrømmen strøypes ned på tippsentralen, i tillegg MÅ man ha grov returslange, samt fri retur, og ikke gjennom sentralen!!! mange gjør stikk motsatt, og olja blir F**N så varm, noe som tærer skikkelig på bremser, gummipakninger og ikke minst servopumpa som er ei tannhjulspumpe som tåler svært lite missbruk, som igjen står for trykksmøringa i girkassa.

På TSA/MXU har det i tillegg vært problem el.tipp-uttaka, som ikke alltid er helt i vater, og som slett ikke \&quot\;gratis\&quot\; å få reparert.

Anonyms bilde
Anonym
Gjest

Må si at her var ingen fornøyd med alle. Tror det har mer med folka bak disken en forhandleren. Kan ikke få fullrost Fk på Toten.Eik derimot er et \&quot\;tegneserie\&quot\; sted.

Anonyms bilde
Anonym
Gjest

Det var tiligere i debatten snakk om diesel forbruk på NH T7500 serie. Har målt T7530 på snøbrøyting i oslo, det er snakk om brøyting av store plasser med 2,40 cm skjær med klappvinger på 90 cm . Det er en del transport i mellom. Har etter flere målinger fått et gjenomsnitt på ca 9 liter i timen. Har ingen erfaringer på andre merker men syntes dette var overraskende lavt.
Noen som har gjort lignende målinger ?

kvegards bilde
kvegard
Logget av

For å ramse litt opp det med forhandlere her i midt distrikt, Nordmøre og Romsdal. EIK gikk konkurs i molde og det var bare surnadal igjen. Jeg mener det blir for langt til verksted fra der jeg bor. Men de holder på å bygger seg opp igjen her nede. Ser utrolig bra ut. De har kvalitets produkter så vudere å prøve å handle der. FK her greit, men blir bare mer og mer skuffende. Det er så mange supperkokere der, for å få frem noe skal det igjenom han, for å nå han andre. Alt blir rart. Er fornøyd mer Servicebilene på verkstedet. Er 3 unge karer som kjører og de tar telefonen og stiller opp i motsettning til verksmesteren. A-K har kjørt seg grundig i grøfta. Først så mistet de en god verksmester. Så blir det en stor underslag sak. Der en på delelageret og en selger må gå. Så de har slitt i det siste. Håper de klarer å få orden på det.

hh: Det var imponerende lavt! Min 6920s bruker 13-14 liter i timen ved rundballepressing (540E og orkel 1260 agronic) Har ikke målt 6630. Jeg får vel min snart, bruker 6630 demo nå og det er bare 40 km/h. Men skal måle min 6630 med 50 km/h når den kommer.

Anonyms bilde
Anonym
Gjest
hei,,min,tsa 135,gått 7200

hei,,min,tsa 135,gått 7200 timer kunn bytta kløtser kraftutak,,,,,,,ellers grei,,fjøringa kunne vert bedre foraksel,,hytte det er jo helt tragisk,,,ellers bra stor varm hytte,,