Gå til innhold

Kraftbehov Kuhn Fc 200?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Jeg kjører Kuhn FC 202 med JD 1140, 56 hk. Det går helt fint, men maskinen må kobles forsiktiktig inn for å ikke kvele motoren. Jeg kjører H1 når det er flatt. Jeg har mye bakker også, kjører da L3.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Har en MF 5613 ( maxhk 130) og en 280 cm Kverneland maskin m. stengelknekker på trepunkten. Hva tror BG's lesere om en 280 cm frontmontert med knekker , i tillegg ?                 Blir det for heavy ? Hva med  tunning på denne traktoren ?  Kom med erfaringer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Våge

Vi kjører 2x3 m Claas slåmaskin på en Valtra N142 ( 160hk). Det går som regel helt greit men er det store avlinger eller bratt så begrenser jo fremdriftshastigheten seg noe.

Vi har hatt Kverneland sleper 2,8m før og jeg mener det var en maskin som hadde et mindre kraftbehov en de vi kjører i dag så det er jo bare en fordel for deg.

Hvor vidt du får utnyttet kapasiteten og om det er vært prisen må du selv vurdere ut i fra hvilke oppdrag du har. Vi har en del ujevne teiger hvor en uansett ikke kan kjøre noe fortere en 8-10km/t om vi har en eller to maskiner. Så da sparer vi jo en del timer på at vi slår 6m og ikke 3m.

Ellers vil jeg be deg sjekke reelle vekter på traktor og utstyr før du handler. Vi har 1 tonn overlast på fremakslingen uten maskin bak, det blir litt bedre med maskinen bak på men det er jo en sleper i vårt tilfelle så vi har en del overvekt uansett. Du har jo 3-punkt montert så den hjelper på en del men det er ikke sikkert det er nok.  Selgeren mente det skulle gå da vi bestilte men alt veier mer en en skulle tro, større hjul, front  trepunkt, eventuelle laster braketter, så det eneste som hjelper er å veie traktoren ( begge akslinger) med det utstyret du har i dag.

 

Jostein 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...