Gå til innhold

Brukererfaringer Sampo 2020-25 /MF 17-19/Bizon 140


LilleBonde

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
  • 8 måneder senere...
Gjest Anonym
En 2020 er i praksis en litt nyere utgave av 580`n, 2025 derimot er en maskin med hydrostat og 4.4 liters valmet motor. (4sylindra) gjør at det blir betydelig mer vibrasjoner i treskerverket. Men uanset lakkode, vær veldig nøye med smøring av nav og nedgiring. Dette har vært en svakhet. Vil til slutt si at 2025 er en meget snedig å hendig maskin med grei kapasitet. her i bygda er det en som har trillet over 700 da vært år. noe som er i overkant men har vært fult mulig å få til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Vi har en MF16, disse dekslene er gule inni. altså MF 16 er det samme som sampo 580, MF20 er den samme som sampo 680, forskjellen på MF 16 og 20 er i imidlertid skjærebordbredden, 5,8fot og 6,8 fot.

 

Vi kjører feilfritt sesong etter sesong, men vi er ekstremt nøye med vedlikehold og renslighet i elevatorer og korn-transportører. vi skifter også reimer FØR de ryker og ikke etter, da slipper vi dyrebare driftstopper.

vil anbefale MF 16/ Sampo 580 på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjærebredde er ikke 5,8fot og 6,8 fot. Alle 680 og mf 20 jeg har sett har nå hatt 10 fot bord. kjøp claas, new holland eller john deere hvis du vil ha noe med en viss kvalitet. :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kuami har en enkel og bra konklusjon. Etter å ha kjørt MF/Sampo siden 1984 er jeg ikke i tvil, det holder ikke mål kvalitetsmessig, men har mange gode egenskaper ellers. De holder i +/- 1000 timer.

Etter å ha byttet til en bunnsolid grønn tresker er jeg nå meget godt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Sjekk finn.no. Ligger en Clayson 1545 der nå som desverre for deg er solgt. Finner du tilsvarende maskin til samme pris før du slå fra deg tanken om det Sampodritet. Evighetsmaskin med kapasitet i en annen dimmensjon enn noe av det Sampodritet du får skrapt sammen for samme prisen!\;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...