Gå til innhold

Tellefsdal auto wrap 1300


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaringer med Tellefsdal/Tanco autowrap 1300?? Hvor stor traktor bør man ha? Driftsikkerhet? Kapasitet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Noen her som har erfaringer med Tellefsdal/Tanco autowrap 1300?? Hvor stor traktor bør man ha? Driftsikkerhet? Kapasitet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Har bare kjørt 1200 og 1510 jeg, men forskjellene er ikke så store når det gjelder driftssikkerhet og traktorstørrelse i alle fall. 1510\'n var en Twin, så den kan vi ikke ta med i kapasitetssammenligning i alle fall.

 

Jeg mener Tellefsdalpakkeren har sin absolutte fordel i bratta, ellers finnes det mange satelittpakkere som er bedre. Både fordi en krever en traktor på +3tonn, fordi den krever forholdsvis mye olje (husker ikke hva som står i brosjyra, men jeg mener du må ha +50 liter for å få noe futt) og fordi den er lovlig sein.

 

Jeg har opplevd Tellefdal som bra driftssikker, selv om det var litt plunder med opphenget tli arma på den første, men det tror jeg er en av endringene som er gjort mellom 1200 og 1300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Vegard: Må pakkeren løftes opp fra bakken under pakking? Tenkte på eventuell frontlaster montering. Kor lang tid fruker den på 6lag plast trur du med 60l/min?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1300 pakkern har ikkje vals under,så den må løftes under pakking.

Med 60 liter,så skulle vel 6 lag vere på,på ca 1-1 1/2 minutt vil eg tru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Tellefsdl pakkeren skal ha mellom 25-35L i min med olje. sveiva går på 23 o/min da den går på max og du treger 24runder med 750mm plast på 6 lag. Dei nyeste modellene av 1300 fra Tanco ha et hjul under som på 1510. Kvaliteten er det ikke noe og si på pakket ca 6000 bunter med en tellefsdal 1300. før eg byttet til en 1510 den har nå pasert 8600 bunter og har aldri vert noe tull med. på 1300 ble det bytte en olje slange og et styrepanel begge var garanti. det er stor forskjell på styrka på 1300 og 1510 men skal en presse 1000 buter i året så klarer en 1300 seg lenge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Når du seier at det er forskjell på styrken, meinar du at 1300\'en er for spinkel konstruksjon eller er det hydraulikk delen som er for svak?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...