Gå til innhold

Gjødselvogn til Fiat 640 DT


Gjest

Anbefalte innlegg

Planlegger å gå til anskaffelse av en snerten liten gjødselvogn som kan passe min Fiat 640 DT. Skal spre på mindre teiger, noen veldig myrete. Er det noen som vet hvilke størrelse jeg bør se etter, eller hvilken type vogn? Trenger noe jeg greit kan dra med mine 64 hk, uten å  lage for mye spor.

Hilsen ung og uerfaren høyprodusent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest And3rZ

Heisann, Har selv en 640(84mod) som tidligere har blitt brukt til fraukjøring på gården, da har den gått med ei Doff x3 uten noe problem. Dette er holdbare og lette vogner. Ser du er redd for spor, og spor vil vi ikke ha, da er det hjulutrustninga du må ta for deg, store gode hjul er ett must. Vi kjøpte ny Doff x9 i år med 800/30,5 hjul på, ig den lager mye mindre spor enn vår andre vogn, reime 4250 med 500 hjul på. 

Vil tro du finner mange "snertne" vogner som passer ditt bruk for en ok prislapp. Vil uansett anbefale å ikke kjøpe stålvogn, pga mye rust du ikke ser, kjøper du glassfiber(moi/reime), så har du vogn uendelig om du passer på pumpa og eventuelt hjullager. 3 kubikk drar du lett på en 640.

Uansett lykke til med kjøp av vogn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...