Gå til innhold

6.000 liter dieseltank, type FK Beredskapstank.


Anbefalte innlegg

Hei, har en 6.000 liters dieseltank. Denne er kjøpt fra FK rett før beredskapstankordningen startet slik at min tank er på 6000 liter. (Beredskapstankene er helt like, men tapperøret er kuttet slik at kapasiteten er redusert til 3.000 liter.)

Tanken er nedgravd og jeg trenger målene på denne.

Saken er at jeg har bestilt meg måleutstyr for å overvåke nivået i tanken og da må jeg legge inn indre diameter og lengde for tanken.

 

Måleren er en ultralydmåler som monteres i toppen av tanken, med trådløs overføring til en mottaker. Mottakeren viser liter igjen i tanken og en grafisk måler.

 

Her er link til måleren hvis flere er interresert, kan kjøpes på Ebay: http://www.dunravensystems.com/portfolio/apollo-smart/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1
Er den i plast eller stål? De i plast (men dem gikk det kanskje ikke an å grave ned?) mener jeg var produsert av Bokn-plast, om det kan være til hjelp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Gravde nettopp opp en slik tank, 6000l glassfiber, og på den mener jeg det stod &quot\;vera&quot\;. Kan det være de samme som lager &quot\;vera-tank&quot\; i dag?. Usikker på om det var fk som forhandlet denne, da det var min far som kjøpte den, (først på 90-tallet?). Superhektisk med fjøsbygging, så får ikke målt den de første dagene, så haster det kan du prøve vera.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere utgaver av disse tankene.

Du må vel grave deg ned til mannlokket for å montere måler , da skulle det være greit å måle diameter på tankved å demontere ei muffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...